2866
Sök

Hur viktig är egentligen ET:n vid val av fälgar?

11 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
Ciao!

Har hittat fälgar till ett schysst pris som jag lurar på att köpa och sedan lägga undan till en framtida bil. Bultcirkeln på alla de bilar jag kan tänka mig är 5/114.3 men jag lurar på hur viktigt ET'n egentligen är? Fälgarna i fråga är 18" 9,5 eller 10" breda, så frågan är om det funkar vare sig det blir en till skyline, supra, 350z eller evo 8? Dom är ju rätt breda så fylla ut borde de väl göra eller kommer fel ET göra att det ser mysko ut? Eller finns risken att de tar i fjäderben etc.? Inte så haj på det här med fälgar.

mvh

// AlexGTR

7 277 Inlägg
18 februari 2011
Om ET'n är HELT åt helvete så kan dom sticka ut utanför skärmarna eller gå emot fjäderbenen.

Tvivlare
2 266 Inlägg
18 februari 2011
AlexGTR skrev:
Ciao!

Har hittat fälgar till ett schysst pris som jag lurar på att köpa och sedan lägga undan till en framtida bil. Bultcirkeln på alla de bilar jag kan tänka mig är 5/114.3 men jag lurar på hur viktigt ET'n egentligen är? Fälgarna i fråga är 18" 9,5 eller 10" breda, så frågan är om det funkar vare sig det blir en till skyline, supra, 350z eller evo 8? Dom är ju rätt breda så fylla ut borde de väl göra eller kommer fel ET göra att det ser mysko ut? Eller finns risken att de tar i fjäderben etc.? Inte så haj på det här med fälgar.

mvh

Enkelt uttrycks så påverkar ET'n hur långt in eller ut fälgen ligger från t.ex skärmkant eller fjäderben smile Så bättre att bestämma vilken bil du vill ha först o sen handla fälgar som passar smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

11 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
Jo så långt är jag med frågan är bara hur stor skillnaden verkligen är.. Utanför skärmarna får dom gärna sticka så långt som möjligt smile det är ju inått det är värre om det tar i, men visst hade det vart bättre att bestämma bil först, var bara det att jag fick så bra pris på fälgarna nu sad Det går väl ifs att lösa med rejäla spacers om det nu skulle ta i...

// AlexGTR

7 277 Inlägg
18 februari 2011
Beror väl på vad ETn är och vad den ska ligga på. Men ja det kan vara flera CM det handlar om.

Sök