2012-03-03, Ljuset i tunnelnEn lång vinter, Hondan har jag knappt kört sedan oktober.
Det är så lätt att man i vintermörkret drabbas av mörka tankar..
"jag borde kanske sälja 'luden och köpa något annat.
Jag borde kanske köpa något bakhjulsdrivet. Något vettigare. .. ja, jag skruvar ihop den och säljer den.
Jag kanske borde skaffa en annan hobby. Virkning verkar ganska trevlig. Eller kanske börja måla akvareller föreställande vatten.
Ja, man borde sälja bilen och börja odla guldfiskar istället."Men NEJ, jag vet varför jag älskar min Honda!"Waa-Waa-Waa-Waa-WaBA-host-Vroom"
![https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-8847a087e651d671e4a0ad551e374bc9_large.jpg]()
It's ALIVE!
Löda fläkt-kablageBörjade morgonen med att installera fläktarna mot originalkontakten, så man enkelt kan demontera dem om man vill
![smile](img/smilies/smile.png)
Lillebror Toasted fick löda, han är bra på sådant. Jag tycker installationen blev helt ok.
FärdiginstalleratJag tycker installationen blev helt ok
![smile](img/smilies/smile.png)
Nu ska vi bara se om säkringen orkar driva två fläktar eller om jag behöver kaxa upp den lite. Vid ett senare tillfälle skall det byggas om så jag kan tvångsköra fläktarna efter att bilen stängts av. Men de blir en senare åtgärd
Bättre bild på nya pluskabeln, jordning och växellådefäste.
Motorfäste
Testköra!!!Jag var tvingad att ta ut den på ett par varv runt i kvarteren. Fan vad jag saknat köra Honda! Det är verkligen min bil.
Omdöme så här långt: Den svarar bättre och snabbare på gas, mkt trevlig.
Motorn sitter stenhårt, men det blev inte alls så mycket vibrationer som jag trodde det skulle bli
![hmm](img/smilies/hmm.png)
jag kunde ju ha gått på ännu hårdare fästen.
Kopplingen var hur lättkörd som helst, inga problem alls.
Jag tycker den är minst lika lätt som den gamla, så då vet jag att jag har mycket tolerans även där.
Men mest imponerad är jag över att allt bara funkade. Bara sådär. utan att krångla, eller låta konstigt ^^ Motorn går faktiskt mycket tystare och tickar mindre nu, så något har jag ju gjort rätt.
500kr på att den totalhavererar inom 5 mil?? Vem sätter emot?
![lol](img/smilies/lol.png)
.. det roligaste av allt däremot. .. Kopplingen känns inte riktigt som tidigare, samt jag är ovan vid att köra hondan nu, Jag skulle backa upp för garageinfarten. ... jävlar va jag slirade kopplingen
![sad](img/smilies/sad.png)
kom ett vitt moln där framifrån. Gissa om jag kände mig som en n00b? Medan folket stod och pekade och skrattade åt mig.
jaja, det enda som är tuffare än att sladda in sina nya däck, måste väl vara att bränna in sin nya koppling??
![roll](img/smilies/roll.png)
Shit happens when you are slightly retarded
Nu är det bara resten kvar.
Men som vanligt, först lite öl som belöning
![wink](img/smilies/wink.png)