Co-Driver, 87år! Varför skulle inte en Honda med sportstolar kunna agera färdtjänst-bil??Upprinnelse: Här hemma sitter jag och surar över att behöva betala räkningar, samt kylskåpet är tomt
(20 burkar med sås och konstigheter men inget man kan Äta) på det där viset som bara sker dagarna innan lön när snålheten slagit på.. Och nere på parkeringen står den stackars Hondan, som tydligen lyckats reta upp en skock
fåglar med dåliga magar Bara till att knata ut för att tvätta bilen och handla något till frukost.
Utanför hemköp så möter jag i skjutdörrarna en äldre liten gubbe i permobil med en mindre kopieringsapparat fastspänd bakom stolen med spännband. Bara det att den halvt ramlat loss, hängde på marken och släpade på en 8kvadratmeter dörrmatta. Den äldre herren skall dock ha feta creds för sin vilja och envishet
Senare visade det sig att den begagnade kopieringsapparaten kom från en butik som sålde ut sina inventarier billigt, och han tyckte det var ett fynd.
Scenario: Liten man på permobil med fastspänd kopieringsmaskin släpandes dörrmatta. Omgiven av alla dessa Viktiga Damer I Mogen Ålder
(45-55 fejkade märkeskläder, iPhone, dyra handväskor och Viktiga Samhällsfunktioner aka kassör på ica de senaste 40 åren) och Ung Svensk Framtid
(Killar: dunjacka, keps och byxor hängandes nere vid knäna. Tjejer: 40kg mascara och whale tail och kläder för glädjeflickor i 80-talets Bronx, alla med iPhone). De tog alla 4 meter omväg och skrattade åt den lille mannen, och ... fan, jag blev förbannad. Riktigt FÖRBANNAD.
Efter att ha upplyst honom
(2 ggr, den andra med mycket högre röst och klarare artikulation) om hans belägenhet, samt erbjudit min hjälp att förankra kopieringsapparaten på ett mer funktionellt sätt, så visar det sig att mannen bor 6km bort, närmsta bilväg!! ... som sagt, feta creds för hans ambition.
Efter att ha som hastigast förhört mig om hans vigör och kondition så erbjuder jag mig så sonika att ge honom skjuts hem med sin skrivare.
Och under denna konversation så kommer en av dessa Viktiga Damer I Mogen Ålder som nyss passerat förbi fram och säger "Ja, jag hade ju kunnat göra det om inte min bil var så full
(en stor SUV med en unge i baksätet, parkerad på snedden på trottoaren utanför). Förbannade kärringjävel, hoppas någon kör över henne.. backar, och kör över henne igen.
Sagt o gjort, efter lite trixande så sitter den lille mannen fast förankrad i en sportstol, kopieringsmaskinen är efter lite trixande nere i skuffen, och så bär resan av.
Det är den garanterat äldsta personen som någonsin kommer åka min bil. Efter att ha lastat ur hans nyförvärv utanför hans lilla hus och kört tillbaka till den parkerade permobilen, så strejkade dessvärre min kamera, så jag lyckades tyvärr inte föreviga stunden av gamling i ricer.
Efter att i 3 minuter vägran av kontant ersättning och handskakande så .. ja, de var väl årets goda gärning.
såååå.... well.
Det är jag som är den elaka saten som kissar på småbarn och skäller ut folk vare sig de förtjänat det eller inte.
Det är jag som agerar provokatör och gör folk förbannade.
Jag är den där elaka saten som folk helst inte bjuder på fest.
Men jag har fan mer hyfs och uppfostran än jävligt många andra.
Till sveriges alla pensionärer, tack för att jag får bo i det förträffliga land ni byggde upp!
Sensmoral: En Prelude med sportstolar duger som färdtjänstbil.