Hey boys
I'm back Tack för att ni håller tråden vid sporadiskt liv.
Över 1 år utan att vara inloggad på garaget, jisses, jag ber om ursäkt för det.
Jag skyller det på
"rådande politiska situation" och pekar på
Mona Salin,
Gudrun Schyman och
Stefan Löfven.
Jag kan inte riktigt motivera varför, men jag har på känn att de är roten till att
"Svensk Bilburen Ungdom" drabbas av håglöshet och tillbringar 12 månader med att peta naveln och oroa sig för sina år som
"Rysk Bilburen Medelålders Fattiglapp"..
Nä, jag har egentligen inget att skylla på.. Cyklade en massa, renoverade lägenheten lite, sålde den, köpte en ny större lägenhet med min numera
sambo, köpte en dyrare cykel och cyklade lite mera...
Det där med cykel är förresten intressant.. Ett intresse för mountainbike kan vara minst lika dyrt som ett bilintresse. Jag menar, "kolfiber, hydraliska 4kolvsok, stresstestad aluminium, viktbesparing, rebound" är inget som jag förknippade med cyklar för 13 månader sedan...
Men åh andra sidan, om man inte överdriver är det väl aldrig värt att göra något alls. "Lagom" och "Med måtta" är ju inge kul
Men sedan tror jag att
Forden ätit 90% av mitt bilintresse. Jag har älskat den bilen, men aldrig varit trygg med den, och hela tiden haft dåligt samvete för att jag inte hållit efter den. Den var lite för fin för att bara förfalla, men för tråkig att skruva med för att ta hand om den..
Det problemet är dock åtgärdat!
Den behändiga bruksbilen såld till förmån för ett stycke redan upprostad amerikansk traktor. Jag känner inga som helst skyldigheter till att ta hand om den med andra verktyg än slägga och silvertejp, så .. Det finns hopp om att jag ska peta ihop Hondan nu under hösten, och besiktiga den till våren så den är körklar nästa år.
Förr eller senare kommer det ramla in uppdateringar här igen.
Jag menar, bilen står tryggt och säkert i ett varmgarage under ett tjockt lager skyddande damm, man ser den ofta skymta bakom lillebrorsans
tampong-räcer, där bak i hörnet.
Så snart. ... snart ska jag ta tag i det igen.
jag lovar