Here we go again, inköpslista.
såå... Hondan har fått slita hund under sommarens soliga dagar.
dock har jag sett ett spår av gegga efter den när jag gjort lite väl hårda accelerationer. Jag vet om att jag har haft ett oljeläckage, men nu läcker den olja som en MF.
Packbox på utgående axel bakom svänghjul är uppenbarligen mycket trött och i stort behov av att bytas.
Jag var nere i verkstan i går och konstaterade att det dessutom läcker kylarvatten.
Det regnade, lillebror sa "Äh, de är bara regnvatten". Jag tyckte "men ... regnvatten är inte grönt. de där är kylarvatten". Efter lite argumentation så avslutade jag diskussionen genom att smaka på det.
.. gör inte det. det smakar apa (och sabbar njurar, men skit i det)
drog loss täckplattan under och konstaterar att kylaren är spräckt i botten.
Så, inför vintern beställs nu
Mishimoto Radiator![https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-c064acd23850a6c2a95820ac0fc0b8d0.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59819/59819-d7ea1bf41827195069fe9c1545491a2a.jpg]()
Behöver nya fläktar eftersom jag har blister på mina gamla fläktar. Detta beroende grenrörshaveri orsakat av
inkompetenta mekaniker. så ett par fräsiga röda snordyra fläktar, samt lika bisarrt prissatta slangar piffar väl upp lite lagom

Sedan skall motorn lyftas, byta packbox och samtidigt in med ett lättare svänghjul samt ny koppling.
Det lutar just nu åt ACT, men jag måste läsa på lite var som är bra innan jag bestämmer mig.
Skall passa på att göra ett kamremsbyte när jag ändå håller på. samt kolla över oljekylningen och lite andra packningar.
och framför allt, slita bort AC och farthållare.
Den tiden är förbi

i övrigt skall jag försöka byta stolar och ratt. Lutar åt något från OMP, men måste provsitta lite olika alternativ innan jag bestämmer mig.
och kanske, kanske, kanske ge mig på att byta bussningar och fixa upp hjulupphängningen.
Det blir oavsett en dyr vinter
