3760
Sök

Sim pencil? så bra ljus som möjligt.

512 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
Hööööj

Ska köpa 4 st SIM och funderar på att ha pencil på alla fyra. Eller är det nån som har å annat förslag.

tänkte att dom 2 yttersta eju bara å rikta lite utåt så lys he ju brett ändå.

Bild påt någon?

Ska nog även xenon konvertera dom.

77 Inlägg
27 februari 2011
Har två st pencil och två wide som jag hade på innan jag bytte front så kan tyvärr inte fixa någon bild sad Men hade riktat dom så pencilerna i mitten lös långt sedan ställde jag de två yttre wide så dom lös i kant med pencil med fick samtidigt ett riktigt brett ljusflöde!

1 749 Inlägg
27 februari 2011
Köp 4 pencil och testa, de är billiga, så om de inte är som du förväntar dig så är det ingen jätteförlust?

För övrigt så har de fått bättre betyg än hella lampor i något test.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

64 Inlägg
27 februari 2011
Köp 2st fjärr och 2st pencil.
Då får du bra ljus.

Rikta pencil rakt fram, och fjärr utåt på vägkanten. Resultat = Bred och lång ljusbild.

512 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
Köpte 4 pencil. fick bra och bred bild.

va bara å rikta dom yttersta lite utåt mot vägkanten så ordnade de sig wink

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
28 februari 2011
Torbo skrev:
Köp 2st fjärr och 2st pencil.
Då får du bra ljus.

Rikta pencil rakt fram, och fjärr utåt på vägkanten. Resultat = Bred och lång ljusbild.

En fördel är att rikta de två pencil/punktljusen som man har i mitten "i kors". På så sätt får man mer ljus i mitten långt fram där ljuskäglorna korsas. Då kan man "rikta ut" de två vanliga fjärrljusen mer på bredden och innan punktljusen korsas.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Sök