2415
Sök

montera vaakum slang till laddtrycksmätare?

252 Inlägg
24 juli 2006
Trådstartare
Köpte en laddtryckmätare i veckan. Men kan inte montera den.
Så nu har jag nästan gett upp, hittar inget passande hål för att dra in vakuum slangen genom torpeden,(saab 900 NG -95) har hållt på i tre dagar nu.... och bara letat efter något lämpligt ställe.... Jag har ev hittat ett men det skulle betyda att jag skulle behöva skaffa mig en vakuum slang som är ca. 2,5-3 meter....
Är det någon som har en saab 900NG som har installerat laddtrycksmätaren själv? posta gära en bild på hur ni har dragit igenom slangen samt hur ni har kopplat det elektroniska.
Tack för svar!!

Got vtec?

5 710 Inlägg
24 juli 2006
BERNI skrev:
Jag har ev hittat ett men det skulle betyda att jag skulle behöva skaffa mig en vakuum slang som är ca. 2,5-3 meter....

Och det skulle innebära svåra problem....?
Vacumslang finns på metervara för några tior metern på närmaste mack eller bilrelaterad affär wink

Det elektriska är lämpligt att "sno" ifrån ljusomkopplaren.

MVH Jonas
..............

sixten
252 Inlägg
24 juli 2006
som jonte säger, sluta bråka om att dra kortaste vägen, köp längre slang så har du inte några probs längre

8 883 Inlägg
24 juli 2006
BERNI skrev:
Så nu har jag nästan gett upp, hittar inget passande hål för att dra in vakuum slangen genom torpeden,(saab 900 NG -95) har hållt på i tre dagar nu.... och bara letat efter något lämpligt ställe.... Jag har ev hittat ett men det skulle betyda att jag skulle behöva skaffa mig en vakuum slang som är ca. 2,5-3 meter....
Är det någon som har en saab 900NG som har installerat laddtrycksmätaren själv? posta gära en bild på hur ni har dragit igenom slangen samt hur ni har kopplat det elektroniska.
Tack för svar!!

Kolla här http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin … _d1240.pdf

eller här med bilder http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=122569
Senast redigerat av Hamilton (24 juli 2006)

Fotograf på tierpidag.se

252 Inlägg
25 juli 2006
Trådstartare
tack för all info, nu har jag monterat mätaren ( och belysningen till den också) men till min besvikelse så laddar min bil bara 0,5 bar......
Någon som vet hur mycket en sabb 900NG 2.0T ska ladda?
Senast redigerat av BERNI (25 juli 2006)

Got vtec?

5 710 Inlägg
25 juli 2006
BERNI skrev:
Någon som vet hur mycket en sabb 900NG 2.0T ska ladda?

1,05 +/-0,03

MVH Jonas
..............

252 Inlägg
25 juli 2006
Trådstartare
jaha, så mycket? vad kan det vara för fel då ? Jag har satt slangen till laddtryckmätaren på
slangen som sitter fast i toppen på dumpventilen, kan det ha med det att göra?
tack för svar.

Got vtec?

65 Inlägg
2 augusti 2006
Tack för länken till saabturboclub forum, gjorde det hela mycket enkelt !

Mvh Danne

Hamilton skrev:
BERNI skrev:
Tack för svar!!

Kolla här http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin … _d1240.pdf

eller här med bilder http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=122569

119 Hk/Liter
246 Inlägg
28 februari 2007
BERNI skrev:
jaha, så mycket? vad kan det vara för fel då ? Jag har satt slangen till laddtryckmätaren på
slangen som sitter fast i toppen på dumpventilen, kan det ha med det att göra?
tack för svar.

Jag kopplade enligt speedparts på min 9000 ltt, med t korset.. då laddade den 0,0 bar enligt mätaren.. konstigt tänkte jag..
Sedan fick jag höra att jag skulle testa att sätta den direkt på en ledig nippel, och vips så visade den rätta värden...

Så testa det istället..

Move your mind

Sök