går man sen på rejs-stuken är det förstärkta mercafjädrar man ska köra fram
Ångånde det så funderar jag på att fixa detta i vinter. Stämmer det att det är lastfjädrar bak till merca w123? Om jag förstått det rätt ska dessa vara något mindre i diameter 122 mm mot saabs 125 mm. Är detta nåt som orsakar problem eller går dem i ändå?
jadu jag vågar inte svära på det då min bil är i delar men så som jag fattat det blire inga problem, villja våld och vaselin som gäller annars
art nr på fjädern jag har i knät nu (ja, dom e rätt biffiga )är iaf 67-317 och är biltema
Gött, det var dem jag trodde Finns dem på biltema alltså, tänkte att dem med hade utgått? Fast kanske var länge sedan du köpte dem. Låg ju "bara" på 400 kr styck, hade det vart värt.
Gött, det var dem jag trodde Finns dem på biltema alltså, tänkte att dem med hade utgått? Fast kanske var länge sedan du köpte dem. Låg ju "bara" på 400 kr styck, hade det vart värt.
köpte dom 2 sista på biltema i Halmstad där med vet ej om dom utgått menne...
Jaha du, får hoppas dem finns kvar i uddevalla för på mekonomen var dem då inte gratis.
Framsteg har gjorts. Ic är numera monterad och inkopplad, gick åt två uppsättningar 9000 tryckrör. Så här blev det.
Motorrummet i helhet som det ser ut nu.
Sen testade jag hur det kommer bli med dem bredare skärmlisterna, däcket kommer hamna innanför kanten då Riktigt gött att det inte var nån rost på nån skärmkant.
Då var det dags för lite update. Monterade mina lastfjädrar idag, gick utan större problem och jag kapade dem ett halvt varv. Jag tycker den la sig ganska lagom med det. Men jag är riktigt besviken på deras styvhet, skaver fortfarande. Är ungefär lika hårda som mina kilen var med 6st gummidistanser i varje fjäder så imorn ska jag sätta i några distanser i varje fjäder. Måste verkligen skaffa smalare däck snart.
Sen vart det en fotorunda med brorsan dessutom, på bilderna sitter lastfjädrarna monterade.
Sen la brorsans bil av, detta är andra gången av tre på dem tre senaste dagarna. På bilden fungerade inte kopplingsvajern. Senare på vägen hem knäckte han sitt motorfäste och sammtidigt gick hans drivrem av så fick bogsera hem honom.
215/40 VET jag funkar, 25/45 funkar nog om man kör ganska hög bil, valet är Lätt för mig
dessa fjädrar är mycket hårdare än org kilen, men stoppar du i 2000 miljoner gummiklossar får du ju STENhårda fjädrar. dessutom gör dämparna mycket om det tar i när det fjädrar in, hårdare dämpare så hade deft funkar bättre
Man ska ha råd med vettu Är man studerande är det lite brist på ekonomi ibland Men detta blir högst tillfälligt, säsongen ut bara. Sen ska det på bilstein race dämpare runt om och mercafjädrar fram är tanken. Hoppas lite på powerflex bussningar med, men dem verkar vara ganska dyra.
Då ska det väl f*n till om det ska skava med 215/40
tar mina exempel från den bilen, 215/40 och det tar inte i
Jädrar, den va låg.
Grejjen är ju att bara däcken hamnar innanför den lilla "böjen" precis längst ut i hjulhuset så har man ganska gott om utrymme. Så det får allt bli 215/40