Nu är de så att jag ska till å höjja effekten "lite lätt" i min S6. Tänkte inte gå in spec på vad för grejor jag ska använda mig av, men effekten komma sluta på 500-550hk.
Tänkte använda mig utav Smidda kolvar å stakar. Man har kört lite olika grejer om smidda grejor och att de inte är att rekommendera till vardag. Men nu är de så att jag komma mer eller minda använda bilen till vardags också.
Finns det "icke smidda" kolvar att köpa i såna fall?
i mina öron, om du ska lägga ut mycket pengar på en seriös trimning så känns det väl nästan lite dumsnålt att köpa begade kolvar? känns surt om en kolv ger upp efter hundra mil, för en kolv tar gärna med sig mer saker ut här den åker genom cylinder, grenrör och turbo men det är ju bara jag
"Dont drive faster than your guardian angel can fly"
Om man byter till smidda kolvar för att få bättre hållbarhet än original, borde inte logiken säga att dom håller länge i vardagskörning också då?
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
inga problem att åka smidda kolvar och h profil stakar till vardags,,samma som orginal fast håller för mer,,beror ju på vad du ska ha för kompförhållande,hur du kommer att få bilen att gå,,,