2898
Sök

Bilen tänder dåligt när den är kall

187 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
Har försökt o hitta något bra i sök funktionen men hitta inget matnyttigt så gör ett nytt inlägg.

Det är så här att jag har en Volvo S40 -96 (23000mil). Och mitt eller det som är bilens problem
är att den "misständer" och går allmänt dålig när den är kall (under 40grader)(kör alltid med motorvärmare) sen lixom släpper den o går bra när tempen har stigit. Jag har nyligen bytt tändstift samt tändkablar. Ska byta kamrem på den snart också. Sen är min katalysatorn helt slut och läcker. Ska byta den till veckan!

Så vad kan de va för något myskofel på bilen? Gissar att det är något elektronikrelaterat fel? Ska man kanske byta tändspolar? Fördelarlock?

Bilen har krånglat i ett par veckor nu. Och ska besikta den i slutet av mars så skulle vilja ha allt åtgärdat då.

Tack på förhand.
Mvh Niklas

Nya planer..

187 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
Ingen som kan hjälpa?

Har börjat tro att det är fel på tändspolarna? Kan de va ett av felen? Vad jag har förstått så har inte min bil något fördelarlock?

Nya planer..

7 Inlägg
27 februari 2011
snirrealm skrev:
Har försökt o hitta något bra i sök funktionen men hitta inget matnyttigt så gör ett nytt inlägg.

Det är så här att jag har en Volvo S40 -96 (23000mil). Och mitt eller det som är bilens problem
är att den "misständer" och går allmänt dålig när den är kall (under 40grader)(kör alltid med motorvärmare) sen lixom släpper den o går bra när tempen har stigit. Jag har nyligen bytt tändstift samt tändkablar. Ska byta kamrem på den snart också. Sen är min katalysatorn helt slut och läcker. Ska byta den till veckan!

Så vad kan de va för något myskofel på bilen? Gissar att det är något elektronikrelaterat fel? Ska man kanske byta tändspolar? Fördelarlock?

Bilen har krånglat i ett par veckor nu. Och ska besikta den i slutet av mars så skulle vilja ha allt åtgärdat då.

Tack på förhand.
Mvh Niklas

Fel tändstift .

187 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
de va samma problem med dom vanliga tändstiften. vilket va volvo original.

Nya planer..

187 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
Nu har jag bytt till en ny katalysator och bilen går som den ska nu. Undrar vad som kan ha hänt med den gamla katalysatorn? Gav den fel värden till lamdasonden? Sonden sitter ju framför katalysatorn så de borde inte ha med saken o göra? Annat flöde? Skulle vara kul o veta vad det kan ha varit för fel!

Nya planer..

Sök