NiKeMaN skrev:
bamw: Ja tyvärr har jag inte råd att åka mer än en gammal Golf. Blir väl så när man har handlat två nya BMW's på tre år och nu är en tredje på väg. Blir väl så då antar jag.
Tyskar servar inte sina bilar mer än Svenskar. Man har en servicebok att gå efter som följs, både i Tyskland och i Sverige. Förstår inte varför en tysksåld bil skulle vara bättre servad för det? Jag förstår inte hur fullgas-accelerationer ut på Autobahn med en kall och nystartat motor kan vara att vårda sin motor väl. Men det är väl jag som har fel även där. Nu bor ju inte alla vid Autobahn, men det var du som började att jämföra med AB.
En privatsåld valfri bil hos någon skojare är i Sverige RÄTT många tusenlappar billigare än en Premium Selectionbil från en Auktoriserad BMW-handlare. Eller skojar jag med dig? Ja fundera lite så kanske du börjar fatta att du är ute och vimsar.
Nej tyskar servar kanske inte sina bilar oftare. Men som du skrev dom följer sin service bok dom oxå, så då borde bilarna vara lika bra servade? Beroende självklart på hur ägaren sköter den, precis som i sverige.
Och jag tror inte det är så många procent av tyskarna som kör ut och gör fullgasaccelerationer på Autobahn med en kall och nystartad motor. Eftersom det är så lite väg som det faktiskt är fri fart på. Och om du menar motorvägen så måste det vara samma i Sverige med folk som bor jämte motorvägen.
Du frågade efter en bil som var 100tkr billigare än en likadan i sverige, och det fick du.
Men om du ska jämföra billigare bilar så blir det såklart svårt att hitta.
Jag tror ju inte att en bil som kostar 80tkr i Sverige, så får du 20tkr om du tar bilen i tyskland.
En normal vanlig bil kan du tjäna många tusenlappar på att importera från tyskland, men inte några 100tkr.
Så du får nog se till att få en lite bättre verklighetsuppfattning innan du utalar dig en massa.
Det låter på dig som om alla bilar som säljs i tyskland fifflar dom med mätarna på, då måste besiktningen i tyskland ha ett väldans jobb tycker jag.
Eller du menar kanske att så fort en svensk skriver att dom är intresserade av en bil så rusar säljaren ut och skruvar tillbaka mätaren? Det låter konstigt.
Och förr var det nog så mer, men inte nu längre, när det finns så mkt dokumentation på bilar även i tyskland som du kan ta reda på.