2528
Sök

USA import-tips på säker betalning till bilägare

188 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
Jag går i tankarna att importera en bil från USA (Florida). Jag har flera killar genom vårt forum som erbjudit sig att åka o titta på bilar åt mig. Problemet är nu bara att jag kan ju inte gärna skicka iväg pengar till en människa jag aldrig träffat-hur trevliga de än är.

Nån som har nåt tips på hur man kan använda någon av dessa killar att titta o godkänna bilen men sen sköta betalningen med ägaren på ett 100% säkert sätt.

Alla tips o idéer mottages tacksamt.

2 Inlägg
6 april 2011
Hej på dig!

Jag arbetar i Florida med att skicka bilar till bla Sverige. Flyttade hit i oktober 2010, innan dess jobbade jag som Manager på KGH Customs Service i Göteborg. Idag skeppar jag bilar varje vecka till Sverige:) Förstår din oro med att "bara ge pengar till en okänd", kanske jag kan hjälpa dig....idag anvnder jag en svensk agent att ta emot bilarna och förtulla dem, kanske vi kan gå den vägen?
Hör av dig om det fortfarande är intressant så skall du se att vi kan hitta en lösning!

109 Inlägg
6 april 2011
Elden skrev:
Hej på dig!

Jag arbetar i Florida med att skicka bilar till bla Sverige. Flyttade hit i oktober 2010, innan dess jobbade jag som Manager på KGH Customs Service i Göteborg. Idag skeppar jag bilar varje vecka till Sverige:) Förstår din oro med att "bara ge pengar till en okänd", kanske jag kan hjälpa dig....idag anvnder jag en svensk agent att ta emot bilarna och förtulla dem, kanske vi kan gå den vägen?
Hör av dig om det fortfarande är intressant så skall du se att vi kan hitta en lösning!

Ingen dålig reklam du gör för dig :p

188 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Elden skrev:
Hej på dig!

Hej!

Det har löst sig med kontakt och jag har en bil på väg hem redan (hoppas jag!!). Däremot så samlar jag gärna på mig kontakter och kan man prata sitt modersmål så är det ett stort plus. Om du vill får du gärna skicka ett meddelande till mig med namn och kontaktuppgifter.

Letar du upp och åker o inspekterar bilarna också?

Sök