3160
Sök

Har mätarhuset en säkring eller ett relä?

229 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
Var sitter säkring till mätarhuset eller har de ett relä?

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
27 februari 2011
Till en?

229 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
g-man skrev:
Till en?

Opel Calibra 16v smile

77 Inlägg
15 juli 2011
Ingen som fått fram det ? antar att du har haft det problem som ja har lyckats med nu sad

229 Inlägg
15 juli 2011
Trådstartare
-Johansson- skrev:
Ingen som fått fram det ? antar att du har haft det problem som ja har lyckats med nu sad

Allt förutom bränslemätaren funkar och reservlampan lyser hela tiden även om jag har 30-40 liter i?

77 Inlägg
16 juli 2011
Ingen motorkontroll lampa syster för mig. inte olje, bensin, eller temp. men startmotorn går runt!

229 Inlägg
19 juli 2011
Trådstartare
-Johansson- skrev:
Ingen motorkontroll lampa syster för mig. inte olje, bensin, eller temp. men startmotorn går runt!

verkar vara något kabelbrott. går inte tempmätaren upp inne i bilen? och inte tankmätaren heller?

77 Inlägg
19 juli 2011
ingen lampa lyser i mitt mätarhus när ja vrider på tändningen. bensin pumpen går inte heller. men allt annat går. alla lysen, fläkten, och startmotorn gåår också runt  yikes

Forummoderator
18 008 Inlägg
19 juli 2011
-Johansson- skrev:
ingen lampa lyser i mitt mätarhus när ja vrider på tändningen. bensin pumpen går inte heller. men allt annat går. alla lysen, fläkten, och startmotorn gåår också runt  yikes

Känner inte till Calibra men normalt sett har bilar en kabel för utrustningen och en för tändningen från tändningslåset. Felet blir som ditt om "tändningskabeln" inte får kräm ut från låset. Kan ju vara värt att mäta om du kan komma åt kablarna under ratten nånstans. Brukar inte vara så krångligt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

229 Inlägg
19 juli 2011
Trådstartare
-Johansson- skrev:

går inte bränslepumpen igång?

77 Inlägg
20 juli 2011
Dieselsmurfen skrev:
-Johansson- skrev:

Känner inte till Calibra men normalt sett har bilar en kabel för utrustningen och en för tändningen från tändningslåset. Felet blir som ditt om "tändningskabeln" inte får kräm ut från låset. Kan ju vara värt att mäta om du kan komma åt kablarna under ratten nånstans. Brukar inte vara så krångligt.

Okej, ska försöka göra det idag smile

Neej den går inte. för den är väl ihop kopplad med tändningen på något sett.

229 Inlägg
20 juli 2011
Trådstartare
-Johansson- skrev:
Dieselsmurfen skrev:
-Johansson- skrev:

Okej, ska försöka göra det idag smile

Neej den går inte. för den är väl ihop kopplad med tändningen på något sett.

Ja när du startar bilen ska den sura i ngn sekund. Så kolla det föregående rekommenderade smile

77 Inlägg
20 juli 2011
Aa jag vet. Tror ni att någon kabel eller tror ni att något relä har bränt ihop sig sad

229 Inlägg
20 juli 2011
Trådstartare
-Johansson- skrev:
Aa jag vet. Tror ni att någon kabel eller tror ni att något relä har bränt ihop sig sad

Kolla först efter kabelbrott.

77 Inlägg
21 juli 2011
Ifrån Tändningslåset  ? Finns Ju En Del Kablar Att Kika På!

229 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
-Johansson- skrev:
Ifrån Tändningslåset  ? Finns Ju En Del Kablar Att Kika På!

Då är det bara till att börja. Skär upp kabelhärvan och kolla upp sladd för sladd det tar tid men det kanske är värt det.

Sök