Ujj detta är svårt.....
Tittar man på "stegen" rent tekniskt så är min lekmannmässiga bedömning att Nordic ligger lite mer "safe" med sin kralligare hårdvara.
3½-bars regulatorn (som ser till att motorn kan få mer bränsle) och avgassystemet som ger något lägre mottryck gör det möjligt att på ett säkrare sätt plocka ut den angivna effekten och kanske under en längre tid eller under svårare förhållanden.
Tittar man på vridmomentet ser man oxo att BSR har en högre siffra vilket betyder att de "fläskar på" mer i mellanregistret vilket kan vara trevligt men oxo ge den uppfattningen att bilen "tar slut" på högre varv.
Pratar man priser får man ha i tanken att Nordic kör med rostfria system (tror det är Ferritta) vilket inte är helt billigt, dessutom är monteringen av detta inkluderat i priset.
Vill man komma billigare undan och köpa ett icke rostfritt system och montera det själv men fortfarande köra deras programvara kan jag inte tänka mig att det är några som helst problem.
Valet av firma är ditt men att surfa runt lite o skaffa dig en egen uppfattning som du redan gjort är bra men ring gärna o prata med de oxo för att "känna efter" lite.
Väg in servicen och hur långt det är till firman, blir det strul kan det vara bra att du inte behöver ta dig 110 mil för att få hjälp.
Nordic o BSR hade du ju redan hittat men det finns några andra aktörer på marknaden:
http://www.maptun.comhttp://www.sqr.se/http://www.speedparts.se/ ....är ett par till kända SAAB trimmarna.
Ett besök på STCS forum är oxo att rekommendera, där kan du läsa om trimfirmor tills du kräx
.
Lycka till!