canal skrev:
TurbOla skrev:
På TPC står det såhär:
260-270 hk, då den flödar max 360Cfm alternativt 25Ib/min. Klarar mellan 1,0 - 1,2 bar.
Men då förutsätter jag att man har en bra IC som kan hantera varmluften från aggregatet.
Alltså
jag är bara intresserad av att veta om 2.4tns effekt siffror är mer trovärdiga än T5ans. (chippade alltså!!!)
Varför skulle det vara någon differens?
Siffrorna på båda bilarna med samma trimsats kommer ju från firmor som liknar varandra, som använder liknande setup?
Siffrorna på din bil stämmer ungefär, precis som siffrorna på en T5 stämmer ungefär.
Det exakta resultatet beror på din motor och bänken du mäter bilen i. Siffrorna trimfirmorna har satt är bara en generell siffra.
Utan exakta mätningar kan man bara säga "ungefär".
Tyvärr.
Siffrorna jag gav dig på aggregatet anger max långvarigt laddtryck, och hur mycket luft den pumpar per minut, innan effektiviteten avtar allt för mycket gissar jag på.
Sen kan man räkna baklänges, på vad motorn har för behov, men det övergår mina kunskaper.
Edit: Dessutom har T5an större spridare och bättre övrig omkringutrustning, så förutsättningarna borde vara på den motorns sida?