2768
Sök

Kupéfilter Seat Leon

110 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
Vet någon vart kupéfiltret sitter i en Seat Leon -01?
Och om man kan byta den själv dvs. inte så svårt?

När bör kupéfilter bytas? bilen har gått ca 7800mil

Cupra_
4 mars 2011
Under detta lock wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-7c129e9e8c2af7ca4b775d2145ff9f33.jpg

Vålda lite lätt så kommer du åt filtret innanför panelen där. Byts en gång/år eller var 3000:e mil var det jag fick fram. Haft en sån bil själv men var ett bra tag sen..
Senast redigerat av Deception (4 mars 2011)

110 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
Perfekt såg det locket smile

Men jag är så jäkla arg då någon tattare /verksta har gjort gängpajj i hålen där skruvarna ska skruvas i..
Allt är i plast ochså..
Så jag kan inte ens få ut locket om jag inte sliter sönder skruvarna eller nåt..

Så störande.. fick en ide att man kanske kan sätta stripes där efter i värsta fall men ser ju förbaskat fult ut och dåligt gjort..

Någon som har en lösning?
Senast redigerat av Snitz (4 mars 2011)

110 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
Ska jag försiktigt dra loss skruvarna eller hur ska jag göra? jag kunde öppna locket lite i glipa då och fick se filtret då de fanns löv o såg svart ut slitet ut så .. vill ju byta det i allafall..

Hur ska jag göra? sad
Senast redigerat av Snitz (4 mars 2011)

Cupra_
4 mars 2011
Ja om det nu är gängpaj och du vill byta filtret så har du inte mkt till val. För att minska risken att något går sönder så kan du ju förska dra skruven utåt med en avbitare samtidigt som du skruvar ut den, då kanske du inte pajar det lilla gängorna som eventuellt finns kvar.. Då kanske du kan få det att sitta "ok" genom att trycka dit skruvarna sedan. Annars får du försöka få tag i sånna här plastplugg som brukar sitta under fronten, du vet svarta plastplugg som du trycker in i skruvhålet, sedan trycker man i en liten pigg så pluggen expanderar på baksidan.

110 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
Jätte bra svar, ska göra enligt du säger.. så får vi se

Tack

Sök