2647
Sök

BMW E46 Toruing disel 00 går inte upp i temp

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
#1
Hejsan min bmw 320D -00 Tyskland import går inte upp i temp ordentligt.

När det är -10grader så går den knappt över blått.
När det är kring 0 gradigt så går den upp imellan blått och full temp.
Är det varmare så antar jag att den går upp i temp.
Bus kör man eller drar en släpkärra så går tempen upp bra.


Det blir varmt i coupen. Inte super temp men behagligt.


Felsökning består av

Spjället framför kylet fungerar.
Termostaten bytt.
Rengjort kylsystem.


Eller är det så att min tyskimport inte är byggd för vårat svenska klimat?
Senast redigerat av ToTTeN (4 mars 2011)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

1 290 Inlägg
4 mars 2011
#2
Även om du bytt termostat så låter det som att det är den som strular.... finns det olika termostater för olika länder?

Forummoderator
18 008 Inlägg
4 mars 2011
#3
Dieslar idag är extremt snåla med bränslet. De är även väldigt effektiva och vill ogärna gå upp i temp på de kalla månaderna. Många märken har idag tillsatsvärmare i form av en dieselvärmare eller en (tidigare modeller) elpatron som går på när man startar bilen.

Kanske har din bil det och den lagt av? Fast troligt är väl att den helt enkelt inte har nån?

Vet inte hur det är med BMW. VW och franska bilar har det vet jag.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
#4
Dieselsmurfen skrev:
Dieslar idag är extremt snåla med bränslet. De är även väldigt effektiva och vill ogärna gå upp i temp på de kalla månaderna. Många märken har idag tillsatsvärmare i form av en dieselvärmare eller en (tidigare modeller) elpatron som går på när man startar bilen.

Kanske har din bil det och den lagt av? Fast troligt är väl att den helt enkelt inte har nån?

Vet inte hur det är med BMW. VW och franska bilar har det vet jag.

Är helt inne på ditt spår där! Någon som är mer bildad i hur bmw har det?

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

391 Inlägg
6 mars 2011
#5
hur långt kör du med bilen vet en som pendlar från töreboda till otterbäcken och hans diesel hinner inte bli varm på den biten. Vad sitter det för thermostat i? Diesle motorer är väldigt effektiva och går inte upp i temp som en bensin motor.


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
#6
Xabin skrev:
hur långt kör du med bilen vet en som pendlar från töreboda till otterbäcken och hans diesel hinner inte bli varm på den biten. Vad sitter det för thermostat i? Diesle motorer är väldigt effektiva och går inte upp i temp som en bensin motor.

Töreboda - gullspång. Vet ej vad det är för termostat men gissar på 90c

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners


Sök