2519
Sök

Problem med carguard 950s

48 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
Har just monterat ett carguard 950s i min 850 och programmering av sändarkod funkar jätte bra. men när jag ska göra funktionsprogrammering på det så går det inte, det är inte nå lampor som lyser i statuspanelen.
Så vad kan det va för fel?
Senast redigerat av volvo740_racing (5 mars 2011)

den som ingen turbo har får åka utan bar :)

1 008 Inlägg
5 mars 2011
Du har alltså kodat in fjärrarna och det fungerar att larma på/av ?
Precis som när du lagrar fjärrkontroller så måste alla larmslingorna vara Ok,dörrar stängda.
*Tändningen skall vara påslagen.
*Håll inne stora knappen/knappen som är kodad till larmet tills båda lysdioderna tänds, slå omedelbart av tändningen då, slår du av för sent så kommer du till "serviceläget"
*Om du har problem med batterivarningen på fjärren så får du "peppra" på knappen för att komma in i programmeringsläget.

48 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
240bns skrev:
Du har alltså kodat in fjärrarna och det fungerar att larma på/av ?
Precis som när du lagrar fjärrkontroller så måste alla larmslingorna vara Ok,dörrar stängda.
*Tändningen skall vara påslagen.
*Håll inne stora knappen/knappen som är kodad till larmet tills båda lysdioderna tänds, slå omedelbart av tändningen då, slår du av för sent så kommer du till "serviceläget"
*Om du har problem med batterivarningen på fjärren så får du "peppra" på knappen för att komma in i programmeringsläget.

ja det gick hur lätt som helst.
dörrar är stängda,tändningen på, och jag trycker på samma knapp som jag tryckte på när jag koda in fjärren. för det är väl så man ska göra?  Och inget händer ingen lampa lyser eller nå. men ska gå ut och prova "peppra" på knappen nu. smile

48 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
volvo740_racing skrev:
Har just monterat ett carguard 950s i min 850 och programmering av sändarkod funkar jätte bra. men när jag ska göra funktionsprogrammering på det så går det inte, det är inte nå lampor som lyser i statuspanelen.
Så vad kan det va för fel?

har nu fått det att funka! smile men, nu när jag ska låsa bilen så aktiverar den bara larmet. men om jag trycker ner låset och låser upp sedan så larmar den av och låser upp.

vad kan detta bero på?

1 008 Inlägg
5 mars 2011
Har du konfigurerat de sex c-låskablarna rätt ?
var kopplade du in dig i bilen på c-låset ?

48 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
240bns skrev:
Har du konfigurerat de sex c-låskablarna rätt ?
var kopplade du in dig i bilen på c-låset ?

ja det ska vara rätt, koppla in mig på en grå/röd sen och en gul/grå. brun och röd kopplad på jord. blå=grå/röd. grön=gul/grå. vit och gul isolerade.

men hur ska man göra när man är klar med programeringen av fjärren? har öppna dörren när jag var klar. för märkte nu när jag kolla, så hade jag ställt in att den ska tuta till när den larmar på och det gjorde den inte, tuta bara till när en T ex en dörr va öppen och man larma på.

1 008 Inlägg
5 mars 2011
Okej.
Det är helt i sin ordning, eftersom det är Feltut vid akt. som kan väljas, någon indikering med ljud för akt/deakt finns inte.

48 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
240bns skrev:
Okej.
Det är helt i sin ordning, eftersom det är Feltut vid akt. som kan väljas, någon indikering med ljud för akt/deakt finns inte.

okej okej, så då stämmer det då.

men frågan är ju var i hela friden det kan vara för fel att den inte låser?

48 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Felkopplat?
volvo740_racing skrev:
240bns skrev:
Okej.

okej okej, så då stämmer det då.

men frågan är ju var i hela friden det kan vara för fel att den inte låser?

koppla in mig på en grå/röd sen och en gul/grå. brun och röd kopplad på jord. blå=grå/röd. grön=gul/grå. vit och gul isolerade. så har jag kopplat, för c-låset är väl minus styrt?

när jag ska låsa bilen så aktiverar den bara larmet. men om jag trycker ner låset och låser upp sedan så larmar den av och låser upp

48 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Från -95 är det en annan lösning på c-låset.
Då kopplar du
Cargard, gul kabel till Volvo, gul kabel änden mot bilen.
Cargard, grön kabel till Volvo, gul kabel änden mot dörren.
Cargard, röd kabel till +12V.
Bilens gula kabel ska alltså kapas.
volvo740_racing skrev:
Swedenrockers skrev:
Felkopplat?

koppla in mig på en grå/röd sen och en gul/grå. brun och röd kopplad på jord. blå=grå/röd. grön=gul/grå. vit och gul isolerade. så har jag kopplat, för c-låset är väl minus styrt?

när jag ska låsa bilen så aktiverar den bara larmet. men om jag trycker ner låset och låser upp sedan så larmar den av och låser upp

jaha, det va som fan! men vilka är det som ska jordas och isoleras då?

48 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Brun, blå och vit lämnar du som de är nu.
volvo740_racing skrev:
Swedenrockers skrev:
Från -95 är det en annan lösning på c-låset.
Då kopplar du

jaha, det va som fan! men vilka är det som ska jordas och isoleras då?

så som du sa att jag skulle koppla funka inte heller...

48 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
har prövat och kopplat och kopplat på dom hära sätten :grå/röd sen och en gul/grå. brun och röd kopplad på jord. blå=grå/röd. grön=gul/grå. vit och gul isolerade.

1 008 Inlägg
6 mars 2011
Swedenrockers: Fungerar det inte att koppla larmet minusstyrt och gå på ATR och AL2 i 210/211 kontakten?

48 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Du måste koppla exakt som beskrivet, det finns inga genvägar.

jag koppla exakt som beskrivet, men ska inte någon kabel jordas då?

48 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Jo, larmets bruna c-låskabel ska jordas, röda till plus. Lås är plusstyrt, lås upp är minusstyrt.
volvo740_racing skrev:
Swedenrockers skrev:
Du måste koppla exakt som beskrivet, det finns inga genvägar.

jag koppla exakt som beskrivet, men ska inte någon kabel jordas då?

detta gjorde jag nu utan resultat.  vad kan felet vara? jord är det på brun och plus är det på röd.

48 Inlägg
7 mars 2011
Trådstartare
okej, hur menar du då? vilka kablar ska gå till vilka?  är trött nu så orkar inte tänka riktigt smile

48 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Så där, då kör vi vidare.
Men har du använt bilens gula kabel och är den rätt inkopplad?
På äldre 850 minusstyr du på gul/grå kabel, från -95 så så ska du plusstyra på en gul kabel. Och i samma veva så måste man bryta funktionen från bilen och endast lägga på +12V ut mot dörren.
volvo740_racing skrev:
Swedenrockers skrev:
Jo, larmets bruna c-låskabel ska jordas, röda till plus. Lås är plusstyrt, lås upp är minusstyrt.

detta gjorde jag nu utan resultat.  vad kan felet vara? jord är det på brun och plus är det på röd.

ja den är rätt kopplad. okej, så då ska jag ta bort gul från gul och lägga på + på gula kabeln ut emot dörren?

48 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Sorry, jag hade missat att svara, jag fixar lite käk sedan ska jag göra ett nytt försök. Håll ut;)

haha det är lugnt det, låt det ta den tid det tar! smile

GREASEMONKEY
822 Inlägg
12 mars 2011
Snabb fråga, vart kan jag köpa Carguard 950s ?? nån speciel websida man kan beställa från ?? har ingen lust att lämna in bilen i stan då jag har väldigt svårt att lita på folk/företag i försiktighets synpunkt typ haha smile

Mvh S.Österdahl

GREASEMONKEY
822 Inlägg
12 mars 2011
Kollade på google och tydligen ska det finnas nån typ av larm/centralås grunka man kan få tillverkad med sin nyckel ..nån som vet vad det är för nåt ?

Mvh S.Österdahl

Sök