4683
Sök

740GL, Planeringsstadie. B230FT och annat godis. Hjälp med fläktval till kylare.

Oturen själv
593 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
Hejsan, Jag hatar tyvärr det distinkta remdrivna fläktljudet i 740 serien big_smile Så jag har tänkt plocka ner den enorma fläkten och montera eldrivna fläktar som slår till vid en bra temp.

Både för att spara utrymme, spara på motståndet och slippa det jävla ljudet. Låter ju som ett jetplan!

Så behöver tips, Om du själv byggt eller vet någon som gjort det. Enkel fläkt eller dubbla. Ska vara Sugfläkt.
och vart jag hittar bra termostater som slår på fläktarna vid rätt värme. 91-95 grader borde väl vara idealiskt?

tack på förhand.

Bilen i fråga har en B230F som ska bytas ut mot en B230FT och regbesiktigas.

Brum

78 Inlägg
9 mars 2011
elfläckt från volvo 940 sitter i 940 med ac

Har du inte alla hästar hemma...lugn det fixar jag !

1 758 Inlägg
9 mars 2011
Helt klart lättast att ta ett komplett kit från en 7/900 på skroten.
Då passar ju allt direkt. Fläkt, täckplast och termostat passar direkt på/i kylet, kabelmattan är gjord för bilen och så vidare. Finns drösvis på skroten och kostar därefter!

Oturen själv
593 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
fan va nice, Tackar smile

Brum

236 Inlägg
10 mars 2011
cool jag har fläkt ifrån en s60 flåsar på ordentligt. koppla av styrdonet som sitter där sen så har du fläkt kan jag lova smile bara o kapa ur plasten så den passar din kylare. drar dock mycket ström men de e fint..

Oturen själv
593 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
NeXz skrev:
cool jag har fläkt ifrån en s60 flåsar på ordentligt. koppla av styrdonet som sitter där sen så har du fläkt kan jag lova smile bara o kapa ur plasten så den passar din kylare. drar dock mycket ström men de e fint..

Dra ström får den gärna göra. skiter jag i big_smile Tar inte såå mkt effekt

Brum

Sök