Idag upptäckte jag att det verkar vara fel på min bas (eller ja, det har varit missljud länge, men inte kollat det så noga). Plockade ur den och det verkar vara något som skrapar, den fungerar bra och ger bra ljud ifrån sig, men "skrapandet" ska inte finnas där. Jo jag vet att jag inte kan förklara så bra, men ställ gärna frågor om det om nu undrar mer.
Basen är en Rockford Fosgate T112D2
Nu till saken, jag kommer åka till BRL imorgon och höra med dom när det nu finns garanti kvar, jag antar då de inte längre har den basen jag äger kvar att jag möjligen får köpa en annan (om de inte reparerar förstås) och även vad jag hoppas på, är sugen på något nytt wink.
Ge mig förslag och tips på vad jag kan köpa, egna erfarenheter och varför. Det kan även vara 2 billigare basar. LÄNKA så jag kan kolla, Obs: det bör vara från BRL. Priset på min bas var 3148 kr så det är mitt tak. Mitt steg är ett Rockford Fosgate P500-2, så jag antar att det går utmärkt att driva 2 basar med det.
Jag kan även tillägga att jag kört min bas hittils i en sluten låda och ansett att ljudet varit utmärkt, bara lite svårt att få in det i bilen. Jag lyssnar på nästan all musik, men mestadels Rammstein, Nightwish och liknande. Ibland lite vanligt "dunka-dunka" förstås wink
Tack på förhand!