Inställning till mitt framsystem + Hur driva det?

Sputnix
7 mars 2011 · 5 Inlägg

Hej!

Jag har skummat omkring på detta forum ett tag nu, och börjat bli lite intresserad utav billjud, så nu har jag några frågor till er lite mer kunniga än mig smile

Jag har köpt ett nytt framsystem, läst omkring att det är bland det första man ska börja med?!

Framsystem = GermanMAESTRO CS 4008
http://www.german-maestro.de/EN/cs4008.htm

Och nu är frågan till er, klarar min Huvudenhet att driva dom här högtalarna?

Huvudenhet = Kenwood KDC-5047U
http://www.ljudstudion.se/kenwood-kdc50 … c-739.aspx

Och, hur ska jag ställa in min huvudenhet så det låter bra? Det är tydligen några "filter?" som man ska kunna ställa in.

Sist men inte minst, har läst att hur högtalarna sitter är A och O. Men räcker det att jag drar fast dom ordentligt och försöker täta så bra som möjligt, så det inte läker någon luft från baksidan till framsidan och tvärtom?



Tack på förhand!

Senast redigerat av Sputnix (19 maj 2011)

Volvo02 Billjuds intresserad
8 mars 2011 · 75 Inlägg

Ang. monteringen så ska det inte bara vara tätt mellan fram och baksida utan stabilt också. För högtalaren skall flytta luft inget annat wink det bästa är oftast att förstärka med polyester och en baffel smile

big-jepp
9 mars 2011 · 3 187 Inlägg

högtalarna är rätt så tungdrivna så jag skulle ha drivit dom på steg. vill du driva dina högtalare på stereon så ska du ha så lätt drivna högtalare som möjligt smile

Honda civic "civicen" (1993)
Sputnix
10 mars 2011 · 5 Inlägg

#2 Okej, då får jag se till så de blir så tätt som möjligt då smile

#3 Jahaja, men då får jag köra dom på stereon ett tag, sedan köpa ett slutsteg till dom smile


Vad tror ni det passar med för steg?

Rigan
10 mars 2011 · 451 Inlägg

Eftersom de inte tål någon effekt att tala om så rekommenderar jag ett slutsteg på max 2x 50 watt rms.
Problemet är att man skall antingen köpa högtalare som har hög känslighet (funkar bra med lite effekt) eller tål mycket effekt för att det skall spela högt. Dessa har låg känslighet och tål ingen effekt.

-insätt sensmoral här-

Senast redigerat av Rigan (10 mars 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang