Mitt lilla projekt som kanske inte är så litet...
Köpte denna i oktober med blåst topplockspackning men karossen var så fräsch
Tänkte skriva upp vad jag har för planer men jag låter bli för att det är ca 4st A4 papper,båda sidor med nedskrivet planer...blir lite mycke att skriva...
Nåväl här är bilder från inköpsdagen:
Nyare mätarhuset och stolar som ska in,stolarna ska kläs om innan.
Kan dra lite snabbt att här är toppen tillbaka efter en stor genomgång,planing,ventilslipning,tvätt m.m.
Gjorde lite annat också,tog bort den gamla trä mittkonsollen och ersatte med nya:
Nya och gamla,fick flytta om stolvärmarknapparna och göra om lite
Dra sitsvärmare till deras nya placering:
Pojkvännen fick borra upp nytt hål för ac knapparna,vart väl sisådär men det duger
Sitsvärmarna på sin plats...eller ska ja säga ovanliga plats?
Och växelspaksknoppen "Dönicke" på plats :-D
Nu är allt monterat på motorn,bara luftkåpan kvar å så ska jag byta spridartätningar och nå småtjoller.
Senare hemma på kvällen gjorde jag lite småpyssel,love it!
Oranga visare förutom ekonomimätaren som vart gul
Motorstart:Smörjde upp kamaxeln å allt annat i toppen,motor startades och gick som en ängel på tomgång,lät den stå på tomgång i ca 20 minuter,den kylde som planerat och ingen kokning och den skötte sig som den skulle.... sen va det dags för hemgång för lilla damen. Ca 2-3 km:s körning hände det ofattbara... mercan dog och oljetrycket dök ner till noll,varvräknaren dog. Jag rulla ner till första möjliga avfart, bilen bogserades tillbaka till garaget..detta fick mig nästan gråta:
Ja nu blir det motorbyte,kul...nej men det måste göras,bilen tänker jag inte sälja för den här lilla olyckan.
Nya motorn.
Gamla motorn.
Några dagar senare satt motorn på plast och jag höll förtvivlat leta felet om varför motorn startar å går på tomgång,sedan dör?Inget fel på motorn,den får bränsle och tändning...
Lite annat jag gjort under tiden för att inte skruva mig less på motorn
Håller på putsa upp dessa så dom ska blänka
Spridarrören snart färdigputsande (ont i fingrarna efter 2 timmar putsande)
Krom
Luftburks-kåpan fick sig en ny färg med
Sen rubba jag och vaxa Bessi
Lite blankare?
Just ja... detta höll jag också på med
inlämnad hos TumTum så han får plasta dom:
Var tvungen att ge mig på trä-mittkonsollen idag,den såg så matt å tråkig ut
Såhär såg den ut före:
Efter polering:
Sen här håller på med en hemlig sak, Resultat får ni se sen,här är en liten tjuvtitt
Dörrsidorna införskaffade
Dörrfacken plastade för 2 stycken 6,5or
Man är lite av en sak samlare,tar bort allt nästan när jag skrotar mina gamla mercor,det byggs upp lite
Även kartonger fulla
Och lådor hemma
Nu har jag varit ute å mixtrat lite.
Tog ut reläet.
Satte en kabel mellan 30 och 87 ...
Hon starta och gick å gick å gick Prövade sätta dit det gamla men då va hon på samma banor igen