har haft MYCKET problen med mitt schwitser s500 agg med plats avgashus osv. men nu är det köpt ett nytt agg så nu mera är det ett holset hx60 som ska blåsa luft till ett övertryck av ca: 1,5-2,0bar..
här kommer lite mer bilder på lite av varje.. jag var iväg igår och köpte mer pess till soppa system, en GROZE btr ifrån weldon och GROZE eleminator pump ifrån aeromitive, den kan flöda soppa till en hel vagn park..
så nu är man ett steg närmare bromsbänken. i helgen fick jag svetsat om grenrören så det hänger ihop med varann. så nu ska man bara lyckas få svetsat dit en 60mm wg någonstans också... FAN det börjar bli väldigt dårligt med plats..
idag börjar de roliga. prov montering i bilen... men holset snurran (tror jag) får jag plats med turbon på rätt håll, med mindre modning.. så som flytta bak motor/låda samt flytta fram kylaren...
varför inte avgasmontera Turbon ? Du tjänar ju grymt mkt plats på det. O när willyn är så mkt häjd lär ju inte den " lille " kunna skada sig hehe
vad menar du med avgasmontera???
Montera turbon långt bak på avgassystemet under bilen, tryckrör hela vägen fram, separat oljekylning till turbon bak med egen pump. En del jänkare som gör detta, själv tycker jag det borde bli dålig respons med så långa rör att bygga upp tryck i, men tydligen stämmer inte detta.. Nån som vet bättre kan ju svara.