[size=18]MartenS13´s Nissan S13 200sx[/size]
HistoriaÄnda sen dagen då jag började i gymnasiet så har mitt intresse för bilar utvecklats och för några månader sedan så öppnades mina ögon inför drifting och japs bilar, BLAM!
Jag var fast...
Så jag började leta efter någon bakhjuls driven bil som jag kunde styla och förhoppningsvis kunna köra lite bana med ( Brydde mig inte ens att kolla efter någon volvo då dom e så satans fula).
Efter några veckors sökande så hittade jag ett renoveringsprojekt nära mig, 2 nissan s13 karosser och 1 motor samt växel låda som en kille hadde plockat ur då han skulle bygga ban bil men han hadde en sådan otur att hans hus brann ned så att han inte kunde fortsätta med sitt projekt...
Tur för mig
Några veckor senare och 24 000kr fattigare så stod allt i mitt garage!
SetupPlanad samt Portad top
Mirafrästa ventilsäten
3 tums rör hela vägen från Turbon till slutröret
Race catalysator
Fet Intercooler
RTR Dumpentil
Walbro 255l bränslepump
Kommer mer med tiden då jag sätter igång med motorarbetet
MåLBygga en riktigt snygg bil med utseénde bra nog för att blända alla tattare och tillräckligt med styrka för lite bankörning
Även att ha kul och lära mig en massa!
Här kommer de första bilderna!
Så här såg dem ut när jag hämtade dem!
Vingen
Så att alla hör mig
5" Utblås,3" rör hela vägen! (ursökta bildkvalitén
[size=18]UPPDATE![/size] 4/02
Idag när jag kom hem så hade ett trevligt paket kommit hem, YES!
23 radig RTR Oljekylarem en fet Intercooler samt några glansiga rör
Om några dagar så hoppas jag på att få ytterligare ett STORT paket med mina "drifting" stolar samt ett 5 punkts bälte för säkerhetens skull
Än så länge så kan jag inte börja sätta ihopp allting då garaget inte riktigt är färdigt men så fort det börjar bli lite varmare så sätter jag igång!
Då ska det slipas och slitas som ett djur!
[size=18]UPPDATE[/size] 7/02
Nu har mitt andra paket kommit
8)
När jag klev in på farsans garage så stod det ett stort paket med mitt namn på, vad kan det vara? ;D
jo, 2 st av denna skönhet!
och även detta
Nu dröjer det inte länge för än det är dags för mig att gå ut och börja slipa på bilen, ska försöka få klar den under sommarlovet så jag får nog skynda mig
[size=18]UPPDATE!
(9/02) [/size]
Idag så åkte jag och farsan direkt iväg till en kille som hade en lite sak till salu och sedan när vi kom hem så hade just den delen följt med oss hem
Fint litet grenrör detta, ska bara ta bort det skitfult lindade bandaget, putsa lite och sen är det redo
[size=18]UPPDATE![/size]
Tjena, igår så sålde jag min älskade pärla(min gamla moppe)... :cry: *snyft*
Men det resulterade i att jag äntligen kunde skicka iväg ännu en bestälning till bilen! :x
Här är länkarna till vad jag köpte, IRL bilder så fort jag får hem dem^^
http://www.stylingbutiken.se/vattenkyla … det/2886-0http://www.stylingbutiken.se/tuning-gx5 … ck-/2113-0http://www.stylingbutiken.se/mph-drifting-mocca/1367-0Det var allt för idag!
Jag hör som sagt av mig när jag får in sakerna
[size=18]UPPDATE[/size]
Tjena, som ni alla vet så har projetet varit lite på den lugna sidan pga en smärre pengabrist och jag tvingades disvärre sälja min älskade RRX för att kunna hålla mitt nya projekt i rullning
men efter att den blivit såld så hade jag denna lilla hög att leka med,
så jag åkte hem och drog iväg en trevlig liten beställning
Och det tog bara 3 dagar och idag åkte jag och hämtade 2 stycken stora trevliga paket som innehöll dessa godsaker:
Aluminium Racing vattenkylare
Ghost [Torque] MOCCA ratt
Tuning GX5 Solid-black spoiler
http://www.stylingbutiken.se/tuning-gx5 … ck-/2113-0[size=18]Mini-Uppdate 26/03[/size]
Tjena alla, projektet har stått stilla ett tag nu då jag väntar på att kunna ta hem kaross nr2 så att jag kan börja riva ur all innredning och sätta igång på alvar med att lägga ny matta i bilen, skaffa bur, göra iordning panelen med mätare och så och även få dit de nya stolarna.
Kommer med en ny uppdate när karossen är hemma och arbetet ska sättas igång!
[size=18]KOMENTERA[/size] flitigt nu