5027
Sök

Läpp till bmw e36 m3 frontspoiler

76 Inlägg
11 mars 2011
Trådstartare
har köpt mig en m3 frontspoiler och fick då med en läpp också som jag hade tänkt montera, men e lite osäker på hur man ska montera dit den, men sen hittade jag denna guiden http://www.understeer.com/lipspoiler.shtml

och enligt den ska man tydligen använda några vita plast plugar som man ska trycka i i dem hålen som man borrar, men jag fick inte med några såna saker till läppen så jag undrar bara om någon har monterat sin läpp så som guiden visar eller går det att få ihop på något annat sätt också?

\m/(><)\m/
742 Inlägg
11 mars 2011
Jag monterade min M3 läpp på touringen med M6 skruv med bricka och mutter på insidan. Funkar kanon

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

76 Inlägg
11 mars 2011
Trådstartare
okej smile , men eftersom jag redan har monterat m3 fronten på bilen och ska sätta dit läppen i efterhand så blir det nog svårt att sätta bricka å mutter på insidan tongue

\m/(><)\m/
742 Inlägg
12 mars 2011
Hade min front på plats när jag monterade läppen, tog bara bort skyddsplasten under kylaren och dom ute på sidorna så kommer man åt att lägga bricka och mutter. Stod iofs på lyft på jobbet så det underlättar men hissar du bara upp bilen så kommer du åt

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

76 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
aha okej, tack för svar, verkar vara en bra lösning att fästa läppen på i alla fall smile

76 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
nån som har något annat bra tips på hur man kan montera läppen?

dARKiE
5 031 Inlägg
13 mars 2011
Tar typ 2 minuter att ta av en M front, varför krångla till det. 

Monterat många sådana läppar på min gamla 328:a pga harar och för låg bil (hade GT läpp också).

Bara skruva bort fronten som tar mindre än 2 minuter när man vet vart skruvarna sitter. Sen bara fästa läppen med skruv/mutter/bricka och upp med den igen.. smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

76 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
men om man inte vill plocka av fronten utan montera den när fronten sitter på bilen hur kan man då göra ?
någon som har gjort så som guiden visar http://www.understeer.com/lipspoiler.shtml

Sök