16 mars 2011
Trådstartare
Har fortfarande inte hittat vad som drar tjuvström i bilen. Någonting ligger och drar ca 0.5A när allt är avstängt, vilket motsvarar 6W? rätta mig om jag har fel. 12Volt * 0.5 Ampere = 6 Watt. Jag har plockat bort säkringarna en för en i säkringsboxen under huven och även dom säkringar som sitter vid modulerna under baksätet samtidigt som jag mäter ampere mellan batteriet och pluspolen och ingen förändring sker.
Det klickar i reläerna under baksätet som sitter vid modulerna när man tar bort och sätter dit pluskabeln. Tar jag bort det stora svarta reläet sjunker tjuvströmen till ca 0.3A. (Det svarta reläet är ett av reläen som klickar)
Tar jag bort pluskabeln och sätter dit den på polen igen när det svarta reläet är borttaget så klickar det i något annat relä eller om det klickar i någon av modulerna (har ej tagit bort locket som sitter över modulerna och 2st gula relän)
Är det någon som vet exakt vad modulerna och reläerna går till? Kan också nämna att tjuvströmmen troligtvis uppkom när högra sidospegeln slutade fungera när man lägger i backen. Alltså spegeln viker ner sig så man ser backen när man lägger i backväxeln. Kan det ha något med det att göra?
Är jätte tacksam för all sorts hjälp. Någon som varit med om något liknande?