4277
Sök

P-Bot tid?

3 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Hej!

Var klantig nog att ställa p-skivan fel och såklart så hann en lapplisa ge mig en p-bot.

Men nu när jag skulle betala den så ser jag att han/hon som kontrollerat och gett mig bot gjort detta på 2 min, har hört förut nån gång att dom måste vänta 5 min innan dom ger en bot:/

Men jag är inte säker om det stämmer, så om någon vet så uppskattas svar, tack!smile

Rejsa ?
2 959 Inlägg
16 mars 2011
DanTheMan1 skrev:
Hej!

Var klantig nog att ställa p-skivan fel och såklart så hann en lapplisa ge mig en p-bot.

Men nu när jag skulle betala den så ser jag att han/hon som kontrollerat och gett mig bot gjort detta på 2 min, har hört förut nån gång att dom måste vänta 5 min innan dom ger en bot:/

Men jag är inte säker om det stämmer, så om någon vet så uppskattas svar, tack!smile

Ja 5 min är vad jag har lärt mig med.
Överklaga bara, har jag gjort flera ggr pga små anledningar/fel och ofta så går det igenom.

Autotech

474 Inlägg
16 mars 2011
jag överklagande när jag fick en bot, dom hade bara kollat på bilen i 4 minuter.. då överklagade jag och fick rätt, så jag sparade 600 kr smile

3 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
tack för svaren!big_smile, ska ringa o överklaga imorn

Trött
267 Inlägg
16 mars 2011
Det är olika tider på olika platser. Syrran jobbade som lapplisa av någon outgrundlig anledning och inne i t ex sthlm gäller fem minuter enligt henne, medan lisorna här i Falun måste glo i tolv minuter. Detta vet jag efter en episod vid femsnåret på morgonen då jag gick till min bil i -25 grader och träffade på en söt flicka som stod och hoppade jämfota vid bilen.

-Hur länge har du stått här då?
-Tio minuter.
-Och hur länge måste du vänta innan du får skriva en bot?
-Tolv minuter.
-Du har nyss slösat bort tio minuter av ditt liv. big_smile

Jag vinkade till henne när jag åkte, men hon måste ha vaknat på fel sida eller nåt för hon vinkade inte tillbaka. wink

Självlärd
3 083 Inlägg
18 mars 2011
hahahahaha jag måste bara få skratta lite åt sista inlägget för det var faktiskt lite komiskt big_smile.

Nej men fem minuter kan nog stämma. För min bror har fått två P-böter och båda lyckades han att överklaga smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Frisk
90 Inlägg
19 mars 2011
parkeringsbevakning ingår bland annat i mina arbetsuppgifter.. stod du på kommunal eller privat mark? det är skillnad nämligen. På privat mark finns inget juridiskt mål vad det gäller bevakning utav felparkerade fordon, där emot ligger det i företagets policy att ha olika bevakningstider, eller om markägaren vill ha det på något speciellt sätt. vanliga tider fet jag är vid t.ex. parkering i strid med p-förbud/zon: 11 minuter, ej erlagt avgift/biljett utgången: 6 minuter, handikapp 0-1 minut. Vad det gäller bevakningstider för kommunal mark vet jag ej, så där yttrar jag mig inte om faktiskt. Men bevakningstiderna kan helt enkelt variera från företag till företag, och jag tror det kan vara svårt att överklaga det hos ett mindre seriöst företag (vilket det tyvärr finns en hel del utav). Och har du dessutom skruvat fel på skivan, så att det var flera timmar sen parkeringstiden "gick ut" enl. skivan, så tror jag inte att du kommer lyckas med överklagan, tyvärr.
Men sånt är jävligt lätt hänt, och naturligtvis ska surkukarna (p-lisorna) vara där just då, slår aldrig fel, men jag hoppas det löser sig

Sök