parkeringsbevakning ingår bland annat i mina arbetsuppgifter.. stod du på kommunal eller privat mark? det är skillnad nämligen. På privat mark finns inget juridiskt mål vad det gäller bevakning utav felparkerade fordon, där emot ligger det i företagets policy att ha olika bevakningstider, eller om markägaren vill ha det på något speciellt sätt. vanliga tider fet jag är vid t.ex. parkering i strid med p-förbud/zon: 11 minuter, ej erlagt avgift/biljett utgången: 6 minuter, handikapp 0-1 minut. Vad det gäller bevakningstider för kommunal mark vet jag ej, så där yttrar jag mig inte om faktiskt. Men bevakningstiderna kan helt enkelt variera från företag till företag, och jag tror det kan vara svårt att överklaga det hos ett mindre seriöst företag (vilket det tyvärr finns en hel del utav). Och har du dessutom skruvat fel på skivan, så att det var flera timmar sen parkeringstiden "gick ut" enl. skivan, så tror jag inte att du kommer lyckas med överklagan, tyvärr.
Men sånt är jävligt lätt hänt, och naturligtvis ska surkukarna (p-lisorna) vara där just då, slår aldrig fel, men jag hoppas det löser sig