3233
Sök

Cargard larm volvo 850 -96

arenwik
9 april 2012
#41
Nickyk skrev:
arenwik skrev:
Nickyk skrev:

Det smidigaste sättet är att ta bort larmrelät. 210/211 och bygla 50e till 50f. Då tar du bort larmet och startspärren, om du inte har ett (210) relä som ersätter 210/211. den är själva startspärren..

och sen använda centrallåset bara smile ja gjorde så då mitt larm hade låst sig och dosorna funkade inte..

Jag har samma problem med min. Har tagit bort relä 210/211, då dog larmet. Men bilen går inte att starta.
Vad för relä ska man skaffa som ersätter 210/211 ??
Vad menar du med att man ska bygla 50e till 50f ? Hittar inga sådana relå och vad innebär bygla ? roll

tjena, va ett tag sen ja hade bilen, men ja gör det simpelt.

Relä 210/211 är startspärr+larm enhet.
Relä 210 är startspärr.

Köp relä 210 och tryck dit. kostar 10kr ¨på skroten? så är det klart. jag byglade för jag inte hade relä 210, men tog en från polares och satt dit smile

enklare blir det inte

Det lät enkelt! Så ett 210 relä från valfri 855 ? spelar ingen roll årsmodell eller motor ?

267 Inlägg
9 april 2012
Trådstartare
#42
Precis! Jag hade 850 turbo -96 och tog från en 850 glt - 92 smile


arenwik
9 april 2012
#43
Nickyk skrev:
Precis! Jag hade 850 turbo -96 och tog från en 850 glt - 92 smile

Du förstår inte hur jäkla underbart skönt det här var att höra! Stått i minusgrader med bilfan i flera timmar nu, trodde det var dödsdömt. Men då är det alltså bara i med ett ersättningsrelä så startar bilen och funkar precis som vanligt sen då ? smile

267 Inlägg
9 april 2012
Trådstartare
#44
arenwik skrev:
Nickyk skrev:
Precis! Jag hade 850 turbo -96 och tog från en 850 glt - 92 smile

Du förstår inte hur jäkla underbart skönt det här var att höra! Stått i minusgrader med bilfan i flera timmar nu, trodde det var dödsdömt. Men då är det alltså bara i med ett ersättningsrelä så startar bilen och funkar precis som vanligt sen då ? smile

Självklart! smile Bara gasa på!


arenwik
9 april 2012
#45
Nickyk skrev:
arenwik skrev:
Nickyk skrev:
Precis! Jag hade 850 turbo -96 och tog från en 850 glt - 92 smile

Du förstår inte hur jäkla underbart skönt det här var att höra! Stått i minusgrader med bilfan i flera timmar nu, trodde det var dödsdömt. Men då är det alltså bara i med ett ersättningsrelä så startar bilen och funkar precis som vanligt sen då ? smile

Självklart! smile Bara gasa på!

Stort tack till dig! cool

267 Inlägg
9 april 2012
Trådstartare
#46
arenwik skrev:
Nickyk skrev:
arenwik skrev:

Du förstår inte hur jäkla underbart skönt det här var att höra! Stått i minusgrader med bilfan i flera timmar nu, trodde det var dödsdömt. Men då är det alltså bara i med ett ersättningsrelä så startar bilen och funkar precis som vanligt sen då ? smile

Självklart! smile Bara gasa på!

Stort tack till dig! cool

Lugnt! wink bara höra av dig om det blir problem!


arenwik
9 april 2012
#47
Nickyk skrev:
arenwik skrev:
Nickyk skrev:
Självklart! smile Bara gasa på!

Stort tack till dig! cool

Lugnt! wink bara höra av dig om det blir problem!

Funkade utmärkt! Hittade ett relä på skroten idag, efter att ha kollat ca 15 stycken Volvo 850!! Populärt relä det där!
Så tack än en gång! smile
Senast redigerat av arenwik (9 april 2012)

267 Inlägg
9 april 2012
Trådstartare
#48
arenwik skrev:
Nickyk skrev:
arenwik skrev:

Stort tack till dig! cool

Lugnt! wink bara höra av dig om det blir problem!

Funkade utmärkt! Hittade ett relä på skroten idag, efter att ha kollat ca 15 stycken Volvo 850!! Populärt relä det där!
Så tack än en gång! smile

härligt att det löste sig! , ja det är rätt populärt då det är mycket problem med orginal larm i 850 smile


Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
13 april 2012
#49
blir det helt svart när du testat att vrida på tändningen så är det EJ!!!! larmet som strular

larmet är kopplat så startmotorn ej drar
blir det svart i panelen och allt är helt dött sen så är det strömfel


personligen förstår jag inte riktigt varför alla har så stora problem har kört vg2 i alla mina 850 och aldrig haft ett enda problem

Kör fort så hinner inget hända...

267 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
#50
Growe skrev:
blir det helt svart när du testat att vrida på tändningen så är det EJ!!!! larmet som strular

larmet är kopplat så startmotorn ej drar
blir det svart i panelen och allt är helt dött sen så är det strömfel


personligen förstår jag inte riktigt varför alla har så stora problem har kört vg2 i alla mina 850 och aldrig haft ett enda problem

Felet uppstår då dosarna går sönder eller slarvas bort, och man helt enkelt får i larmet utav misstag, då kan man inte koppla ur det om man inte tar bort 211/210. har själv gjort det så jag vet att det funkar.


3 Inlägg
25 april 2012
#51
tjena! någon som vet hur man programerar carguard dosan? den med 3 små kanppar o en stor!?  big_smile

267 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
#52
jocke_dahl_ skrev:
tjena! någon som vet hur man programerar carguard dosan? den med 3 små kanppar o en stor!?  big_smile

Beror helt på vilket carguard larm du har. Leta upp enheten så står det vad den heter så blir det lite lättare att hjälpa!


3 Inlägg
25 april 2012
#53
okej! ska kolla det, någon ide om vart den sitter? smile


Sök