hur är gången på den när du startar upp den kall respetive varm på tomgång ? 900cc spridare på 2 liters spis kan vara lite väl. jag kör 895cc å bensin på 2.3 liter å tomgången är lite väl fet. även om kärran går. med E85 blir problemet betydligt bättre, men frågan är ju hur den är mappad i kallstart osv.
du kan inte låna bredbandslambda av nån ? Om den läcker igenom så himla mycke pga av dåliga kolvringar, då borde fan knappt skiten gå på tomgång.
Haha jo de kan jag hålla med om att den borde ej gå bra.. Kallstart kan visserligen vara knasigt.. Den startar lätt o går men. pendlar i varvtal. (Upp o ner) när den e varm så går den bra o jämn tomgång.
Min bil gjorde precis likadant, skör ur sig över en liter vattnig blandning av E85 & motorolja på mindre än en timmes körande (hårt)
vi mappade om den rejält & då slutade detta,, nu tömmer jag mitt expansionskärl som rummer 6dl, kanske var 10:de timme o då är det inte ens fullt.
Såg precis att jag känner igen dina bilar.. kommer från klippan va? Tror de var dig jag träffade på thomassons pic and pay du var där med anders. du sågade lite i en skoda pick up... vet du nån här omkring som kan mappa om min såfall?
Det är tyvärr orginal som är på- haft funderingarna på uppgradera lite. TRor du detta är problemet?
Ja, vevhusventilationen är under all kritik redan med original laddtryck. Du bör förstora hålet i ventilkåpan eller alt ta upp ytterligare ett hål på vänster sida av ventilkåpan.
jag hade nog börjat i så fall uppgradera vevhusventen å ut å kör den riktigt varm å ligg å dra lite å kolla sen om de är e85 i oljan.. de är nåttt du bör uppgradera i vilket fall som å då kan ju "felsökningen" börja där.