2503
Sök

Bedrägeriförfrågan bilar på blocket

1 365 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
Så slutligen släpper vi Dennis från Kroken för den här gången...

From: richtenb@hotmail.com
To: dennisattebury@hotmail.co.uk
Subject: RE: Transfer Completed !!!‏
Date: Mon, 28 Mar 2011 06:37:24 +0200

will send it right away.
---------------------------------------------------------
From: dennisattebury@hotmail.co.uk
To: richtenb@hotmail.com
Subject: RE: Transfer Completed !!!‏
Date: Mon, 28 Mar 2011 05:58:31 +0100

Ok no problem i will be expecting to read from you as soon as you get the money sent. Also make sure you send the western union information and receipt to PayPal so that they can verify it then release your money into your account.

Nice doing business with you.

Thanks.
-------------------------------------------------------
Thanks alot for you business aswell. Money has probably not been sent  and please look this up in google translate

du ar dum i huvudet and the word Keso

have a nice day Sucker
---------------------------------------------------------

1 Inlägg
30 mars 2011
Hade lagt ut annons på blocket.se på min bil i Måndags. Efter att ha fått ett sms och mailade honom, så tog jag och Googlade på denna engelsman och hittade alla varningsinlägg i detta forum. Tack, så slipper man lägga ner mer energi på bluffare. Han verkar skicka samma sms och vidare samma mailtext till alla av intresse från mailadressen dennisattebury@hotmail.co.uk.
från: /M-LK

7 398 Inlägg
30 mars 2011
jag har en liten fråga. Varför ids man ens bry sig om ett utländskt mail, sms?? det hade inte jag gjort,
jag hade MKT hellre sålt en bil här så kan man föra en vettig konversation, å få betalt i riktiga pengar wink

335 Inlägg
30 mars 2011
granadadr skrev:
jag har en liten fråga. Varför ids man ens bry sig om ett utländskt mail, sms?? det hade inte jag gjort,
jag hade MKT hellre sålt en bil här så kan man föra en vettig konversation, å få betalt i riktiga pengar wink

Pga att folk är relativt dumma i huvudet och vill tjäna snabba pengar? ingen som reagerar på det faktum att de inte står ett tel nr utan ett namn på sms'et? Att killen vill betala för någonting han inte ens sett? att priset aldrig är för högt? att han accepterar köpet direkt efter första kontakten.

HALLÅÅÅ?!

Om människor bara inser och slutar vara så jävla blåögda så kommer inte dessa trådar ens behövas!!! Nu är det tacksamt som fasen att någon orkar skriva på ett publikt forum, så att i alla fall några slipper bli lurade.

13 Inlägg
30 mars 2011
jag gillar inte den här snubben han spamsmsar mig med flera olika sms med olika emails men fungerar på samma sätt e uppe på mitt 3:e nu.
tänkte varna för denna snubben också bara för om ngn googlar hans email och hittar denna tråden. det e samma snubbe....
mkjames2011@hotmail.com

1 Inlägg
7 april 2011
Hej alla som råkat ut för denna "jeppe". Vilken typ. Fått samma meddelande som fler andra enligt ovan men jag jobbar som IT Forensisk utredare så jag tog reda på lite fakta. Gick lite längre i steget med honom och jag fick ett falskt "confirmation" e-mail där han kopierat in PayPal loggan och liknande men mail adressen han skickade mailet från är hotline@consultant.com och inget PayPal konto.

Spårningen av hans IP adress ledde till en välbekant bedragar site strax utanför Leeds.

Så jag råder alla som kontaktas av denne man att vidarebefordra hans mail som ni får med "kvitto" på att han betalt plus att ni måste betala honom först till London polisen. På det sättet kan de stoppa honom. För när det gäller Western Union överföringar som ska göras så måste detta göras till en person som finns i verkligheten. I detta fall som jag fick ledde det till följande person,
NAME : Roland Freddy
ADDRESS : 476 Riverdale Road,
COUNTY : London
POSTAL CODE : W1J 7TQ
COUNTRY : United Kingdom.

Så där har vi en adress på personen som ligger bakom det hela. Namnet kan ju vara påhittat då vem som helst kan kalla sig vad som helst och skriva under en Western Union mottagning med falskt namn. Men anmälan till Brittisk polis kan göras per e-mail på denna adress http://www.cityoflondon.police.uk/CityP … /email.htm

Ju fler som anmäler desto bättre. Även bedrägeriförsök är olagliga fast man inte betalt något.

Ha det bra alla!

Rumpmas
3 860 Inlägg
7 april 2011
flyckt skrev:
jag gillar inte den här snubben han spamsmsar mig med flera olika sms med olika emails men fungerar på samma sätt e uppe på mitt 3:e nu.
tänkte varna för denna snubben också bara för om ngn googlar hans email och hittar denna tråden. det e samma snubbe....
mkjames2011@hotmail.com

Jo, han/dom använder många olika hotmail-adresser, man får hoppas pga att folk faktiskt söker på mailadressen på Google och att adresserna därför har kort livslängd. Sist jag hade en bil ute hette dom Robert Parker eller något sådant.

Mailen är autosvar. Du kan svara typ "go f**k yourself" i ett mail och ändå få samma jävla svar. Det är därför bilen/motorcykeln/husvagnen/kamelsulkyn hela tiden benämns som "the item". Ingen sitter och läser och svarar på mailen. Säkert en rätt bra business. Ingen vill lägga pengar på att sätta stopp för det, och allting går via standardiserade autosvar tills säljaren är dum nog att föra över fraktavgiften på bedragarens konto.

Om ingen går på det här, varför kommer det då så många trådar på Garaget där t o m bilintresserade undrar om det är på riktigt? Vad ska då någon som inte är ett dugg bilintresserad och/eller har så dålig koll på nätet att barnen får hjälpa dom lägga ut annonsen tro? Hade det inte lönat sig hade de nog inte hållit på fortfarande utan hittat något bedrägeri som lönat sig mer.

Om varje offer blir blåst på 10k i "fraktavgift" och kostnaden för att hålla scammen igång är nära nog noll i och med att allt går per automatik blir det en rätt sjysst månadslön om man kan lura ett par stycken i varje nordiskt land varje månad.

5 198 Inlägg
8 april 2011
ganska kul topic förresten

*Bedrägeriförfrågan bilar på blocket*  typ får jag lura dej att tro att du köper min bil.. Det är ju ingen förfrågan utan ett försök att sälja en bil som inte finns.... bedrägeri försök,,,

1 365 Inlägg
8 april 2011
Trådstartare
Tråden handlar just om Får jag lura dig att tro att jag köper din bil och du får falska pengar av mig så jag kan lura dig på en fraktkostnad och inte en förfrågan att sälja en bil som inte finns. Så jag tycker du borde läsa igenom tråden innan du börjar hacka. Däremot är jag inte säker på att just bedrägeriförfrågan är helt korrekt uttryckt men det tycks ju som att vissa drabbade ändå lyckats hitta hit vilket väl var det väsentliga i tråden....

gamlingen skrev:

*Bedrägeriförfrågan bilar på blocket*  typ får jag lura dej att tro att du köper min bil.. Det är ju ingen förfrågan utan ett försök att sälja en bil som inte finns.... bedrägeri försök,,,

5 198 Inlägg
8 april 2011
Richtenb skrev:
Tråden handlar just om Får jag lura dig att tro att jag köper din bil och du får falska pengar av mig så jag kan lura dig på en fraktkostnad och inte en förfrågan att sälja en bil som inte finns. Så jag tycker du borde läsa igenom tråden innan du börjar hacka. Däremot är jag inte säker på att just bedrägeriförfrågan är helt korrekt uttryckt men det tycks ju som att vissa drabbade ändå lyckats hitta hit vilket väl var det väsentliga i tråden....

gamlingen skrev:

Ursäkta mej om DU inte fatta ironin i mitt inlägg,men det är inte mitt fel... jag HAR läst igenom hela tråden med ALLA inlägg å jag vet precis vad den handlar om

1 365 Inlägg
8 april 2011
Trådstartare
Jag tycker det är toppen att alla postar alternativa e-post adresser på den här snubben och annan information så att så många som möjligt lägger ner så lite tid som möjligt på idioten. Även om man inte blir lurad på några pengar så är det ju j-vligt störande att någon idiot stjäl tid. Jag hoppas att ITFDseb lyckas samla ihop information som får fast Roland om det är det han heter

5 198 Inlägg
8 april 2011
Richtenb skrev:
Jag tycker det är toppen att alla postar alternativa e-post adresser på den här snubben och annan information så att så många som möjligt lägger ner så lite tid som möjligt på idioten. Även om man inte blir lurad på några pengar så är det ju j-vligt störande att någon idiot stjäl tid. Jag hoppas att ITFDseb lyckas samla ihop information som får fast Roland om det är det han heter

helt klart är det bra att det läggs ut så mycket som möjligt..dock så finns det folk som blir lurad ändå,,, tragiskt,,,, min granne va bara några minuter i från ett *köp* när jag stoppa honom,, tack vare en garaget tråd.

1 365 Inlägg
8 april 2011
Trådstartare
Det var ju verkligen skojigt, tillhör du Glada Hudik gänget? Dom är ju ändå något skojigare så du får öva lite till, men ha det bra.

gamlingen skrev:
Richtenb skrev:

gamlingen skrev:

Ursäkta mej om DU inte fatta ironin i mitt inlägg,men det är inte mitt fel... jag HAR läst igenom hela tråden med ALLA inlägg å jag vet precis vad den handlar om

5 198 Inlägg
8 april 2011
Richtenb skrev:
Det var ju verkligen skojigt, tillhör du Glada Hudik gänget? Dom är ju ändå något skojigare så du får öva lite till, men ha det bra.

gamlingen skrev:
Richtenb skrev:

Ha det bra å skratta inte ihjäl dej nu bara

Tomten
1 065 Inlägg
121 Inlägg
10 april 2011
Så'n jävla tur att jag fick tips om den här tråden! TACK Slash! Jag fick ett sms om att Dennis Attebury ville köpa min bil som ligger ute på blocket, en Audi A4 Quattro. Jag är väl dum i huvudet eller otillåtet naiv, men det var riktigt nära att jag genomförde affären. Tack igen Slash!
Jag har också fått sms från en Pamela Waves som säger att hon är maskiningenjör på en båt som just nu är i Bermuda. Hon vill ha mitt kontonummer, adress och lite annat. Hon har t.o.m skickat en kopia på sitt id-kort för att det ska verka seriöst. Nu vågar man ju tro på nå't alls.......

Non omnia possumus omne

15 Inlägg
10 april 2011
Hej på er, vill bara upplysa om att samma mail förekommer men med David Lars  davidlarsmyr@hotmail.com som användare istället... Han skulle visst köpa min båt på blocket.. Har meddelat blocket.se

Gött mos
1 096 Inlägg
10 april 2011
Fick också sånna här mail för ett tag sen. Han skulle skicka sin "agent" för upphämtning osv.
Jag skulle bara ge han mitt paypal konto så skulle han skicka pengarna sen när han fått bilen, helt utan att pruta.. *tar mig för pannan*

Det värsta med detta är ju att de FINNS folk som går på det, annars hade folk inte ägnat sig åt detta eller hur.. som att skicka spam mail, skickar dem 1000st så går en på det..

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

Rumpmas
3 860 Inlägg
10 april 2011
Frenzy skrev:
Så'n jävla tur att jag fick tips om den här tråden! TACK Slash! Jag fick ett sms om att Dennis Attebury ville köpa min bil som ligger ute på blocket, en Audi A4 Quattro. Jag är väl dum i huvudet eller otillåtet naiv, men det var riktigt nära att jag genomförde affären. Tack igen Slash!
Jag har också fått sms från en Pamela Waves som säger att hon är maskiningenjör på en båt som just nu är i Bermuda. Hon vill ha mitt kontonummer, adress och lite annat. Hon har t.o.m skickat en kopia på sitt id-kort för att det ska verka seriöst. Nu vågar man ju tro på nå't alls.......

Det andra mailet är också ett vanligt bedrägeriförsök. Alltifrån soldater i Afghanistan till landskapsarkitekter i England förekommer i mailen. Inget att bry sig om.

Sök