3217
Sök

Bilsterio specifikationer

47 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
hej jag ska köpa en ny sterio och jag undrar lite om vad vad ska köpa. jag ska inte ha nån dyr sterio utan helst under 800 kr. spelar watten nån roll? alltså ifall det står 4x40w eller 4x50w? ifall jag ska ha en baslåda med två tolv tums basar och antingen inbyggt eller extern slutsteg, räcker det då med bara en lågnivåingång i sterion?  och slutligen vad står rca-lågnivåingång för?
tack på förhand smile

DLS
1 147 Inlägg
28 mars 2011
Under 800 får du en stereo, men inte mer.
Watten spelar ingen roll på en stereo, det är inga riktiga rms watt. Du kommer ändå behöva komplettera med ett steg om du kör med en passiv bas. Köper du däremot en aktiv (inbyggt slutsteg) så slipper du tänka på att skaffa ett externt slutsteg.

Sen måste jag fråga varför vad du har för övrig utrustning i bilen? Jag tänker på framsystem, om du dämpat bilen något?

En lågnivåutgång räcker. Skulle du vilja ha två slutsteg går det att splitta signalen. Men det bästa är att köpa en HU med minst 2 lågnivåutgångar. Dom är inte så värst dyra.

Sen undrar jag vad du har för budget på vad basarna får kosta?

Genom rca-kablarna går signalen HU skickar till slutsteget som förmedlar detta till elementen.

Till sist, Börja i rätt ände är mitt råd, Huvudenhet (BRA!) ---> Framsystem med slutsteg ---> Bas.
Vill du ha bra resultat får du dämpa, jag tycker personligen det är Pinsamt om något vibrerar (och för en jävla massa oljud) inne i bilen, jag skäms som en katt.

Lycka till
Senast redigerat av huntelaar (28 mars 2011)

2 914 Inlägg
28 mars 2011
experior skrev:
hej jag ska köpa en ny sterio och jag undrar lite om vad vad ska köpa. jag ska inte ha nån dyr sterio utan helst under 800 kr. spelar watten nån roll? alltså ifall det står 4x40w eller 4x50w? ifall jag ska ha en baslåda med två tolv tums basar och antingen inbyggt eller extern slutsteg, räcker det då med bara en lågnivåingång i sterion?  och slutligen vad står rca-lågnivåingång för?
tack på förhand smile

har du bara tänkt åka runt med polarna och spela jävel i stan och föra en massa oljud så funkar en stereo för 800 ( http://www.mds.se/sv/product/4538/Hillman-HDC-1160 )

wattantalen spelar ingen roll på en stereo, det är "samma skit" iallafall. domdär 4x50W finns inte,

Sök