Jag får en känsla av att du har en del förutfattade meningar och inte har så jättestor koll på 2k lackskydd egentligen?
Om en lackerare har problem med ett 2k lackskydd har han ju inte lagt ned många sekunders jobb för det första.
För det andra så härdar inte lackydd som en lack gör hur gärna vissa än vill tro det. Blanda de 2 komponenterna i valfritt lackskydd och testa, resultatet blir inte en solid stenhård klump om man nu tror det:)
Jag själv tycker folk generellt verkar ha en övertro på 2k skydd, men så är det ju med som så mkt annat, psykiskt:)
MVH/
DanneGTV6 skrev:
Man brukar ju inte polera huset när det börjar bli slitet så lite tokigt jämförelse tycker jag. Jag tycker man ska polera upp bilens lack riktigt noga och sen använda ett bra vax eller 1K eller vad man nu vill. Men 2K är jag personligen inget fan av, den härdar ju och förstör i min mening lacken, och försvårar en eventuell framtida omlackering.
Man brukar ju inte polera huset när det börjar bli slitet så lite tokigt jämförelse tycker jag. Jag tycker man ska polera upp bilens lack riktigt noga och sen använda ett bra vax eller 1K eller vad man nu vill. Men 2K är jag personligen inget fan av, den härdar ju och förstör i min mening lacken, och försvårar en eventuell framtida omlackering.
Om du tycker jag är ute och snurrar när jag pratar om hus så ska vi inte ens börja diskutera hur mycket du snurrar när du pratar om att 2k förstör lacken och försvårar omlackering.
Det är större risk att förstöra lacken med en 1-komp då dessa i vissa fall innehåller silikoner för att fylla ut repor.
Ett 2-komp förstör inga lacker, hur du har inbillat dig det kan jag inte svara på. Förresten, härdar inte ett vax?
Hela branschen är buffel och båg. Finns inget som funkar direkt bra.
Vanligt vax funkar lika bra. Då har man råd med det 4 gånger per år istället.
Jag håller fullständigt med dig, att dränka bilen i teflon är ytterligare en qvickfix för den lata människan, dessutom är det dyrt och miljöovänligt ....vaxa med rätt räcker hur lång som helst....mycket finare ytan dessutom.......tänk istället på vad du tvättar din bil med så att du inte i onödan tvättar bort vaxet..så får du vaxa färre ggr
Själv föredrar jag Ditec Då blir det ju ett utanpåliggande skydd för lacken. Med en Mr.Cap behandling så går väl medlet in i själva lacken, och efter för många behandlingar är lacken mättad och bara blir sämre och sämre - bara omlackering kvar att välja på sen...
Läste någonstans där man hade jämfört massa lackförseglingar med glanstal bland annat. Ditec låg i toppen där!
Men som många skrivit här så beror det väldigt mycket på vem som gör lackskyddet också
Själv föredrar jag Ditec Då blir det ju ett utanpåliggande skydd för lacken. Med en Mr.Cap behandling så går väl medlet in i själva lacken, och efter för många behandlingar är lacken mättad och bara blir sämre och sämre - bara omlackering kvar att välja på sen...
Läste någonstans där man hade jämfört massa lackförseglingar med glanstal bland annat. Ditec låg i toppen där!
Men som många skrivit här så beror det väldigt mycket på vem som gör lackskyddet också
Måste bara...
...det var det sämsta skitsnacket jag hört om Mr.Cap... tror du på det själv?
Vill du ha en bra lackkonservering så tycker jag du ska vända dig till swedecoat.ett bra skydd som är framtaget här i sverige för det nordiska klimatet,efter cirka två år får du åka in igen för en återbehandling och sen har du bilen likadan igen.vi använder det på mitt jobb och alla kunder har varit riktigt nöjda.
Är inte det framtaget för det Japanska klimatet? Har inte länken tillgänglig nu men det har funnits i Japan längre än i Sverige..
Hela branschen är buffel och båg. Finns inget som funkar direkt bra.
Vanligt vax funkar lika bra. Då har man råd med det 4 gånger per år istället.
Jag håller fullständigt med dig, att dränka bilen i teflon är ytterligare en qvickfix för den lata människan, dessutom är det dyrt och miljöovänligt ....vaxa med rätt räcker hur lång som helst....mycket finare ytan dessutom.......tänk istället på vad du tvättar din bil med så att du inte i onödan tvättar bort vaxet..så får du vaxa färre ggr
Lycka till
Ditt argument om att tänka på hur man tvättar var mycket vettigt! För det gäller oavsett vad du har för skydd. Det är mer avgörnade hur du tvättar än vad du har för skydd/vax på bilen. Folk pratar bara om en eller två komponent men glömmer oftast tvättmomentet som är det mest bortglömda. Tvättar du en bil på rätt sätt så klarar du dig med ett vanligt vax i 18 månader oxå.. Tvättar du på fel sätt eller inte alls så är det däremot bra med ett redigt lackskydd. Sen att folk tror att det beror på om det är en eller två komponent som avgör hållbarheten är oxå felaktigt. Det är kvaliteten och koncentreringen på produkten i sig som är avgörande. Världens starkaste lim tex (även om det inte är samma sak som lackskydd ) är 3M´s enpetare som man limmar flygplansvingar med. Så en eller tvåkomponent är inget som avslöjar hållbarheten..
Själv föredrar jag Ditec Då blir det ju ett utanpåliggande skydd för lacken. Med en Mr.Cap behandling så går väl medlet in i själva lacken, och efter för många behandlingar är lacken mättad och bara blir sämre och sämre - bara omlackering kvar att välja på sen...
Läste någonstans där man hade jämfört massa lackförseglingar med glanstal bland annat. Ditec låg i toppen där!
Men som många skrivit här så beror det väldigt mycket på vem som gör lackskyddet också
Var det inte en branschtidning från Finland som placerade Ditec väldigt långt ner i somras? Ditec har ett test från 1986 tror jag det var iaf..
Hela branschen är buffel och båg. Finns inget som funkar direkt bra.
Vanligt vax funkar lika bra. Då har man råd med det 4 gånger per år istället.
Jag håller fullständigt med dig, att dränka bilen i teflon är ytterligare en qvickfix för den lata människan, dessutom är det dyrt och miljöovänligt ....vaxa med rätt räcker hur lång som helst....mycket finare ytan dessutom.......tänk istället på vad du tvättar din bil med så att du inte i onödan tvättar bort vaxet..så får du vaxa färre ggr
Lycka till
Ditt argument om att tänka på hur man tvättar var mycket vettigt! För det gäller oavsett vad du har för skydd. Det är mer avgörnade hur du tvättar än vad du har för skydd/vax på bilen. Folk pratar bara om en eller två komponent men glömmer oftast tvättmomentet som är det mest bortglömda. Tvättar du en bil på rätt sätt så klarar du dig med ett vanligt vax i 18 månader oxå.. Tvättar du på fel sätt eller inte alls så är det däremot bra med ett redigt lackskydd. Sen att folk tror att det beror på om det är en eller två komponent som avgör hållbarheten är oxå felaktigt. Det är kvaliteten och koncentreringen på produkten i sig som är avgörande. Världens starkaste lim tex (även om det inte är samma sak som lackskydd ) är 3M´s enpetare som man limmar flygplansvingar med. Så en eller tvåkomponent är inget som avslöjar hållbarheten..
Själv föredrar jag Ditec Då blir det ju ett utanpåliggande skydd för lacken. Med en Mr.Cap behandling så går väl medlet in i själva lacken, och efter för många behandlingar är lacken mättad och bara blir sämre och sämre - bara omlackering kvar att välja på sen...
Läste någonstans där man hade jämfört massa lackförseglingar med glanstal bland annat. Ditec låg i toppen där!
Men som många skrivit här så beror det väldigt mycket på vem som gör lackskyddet också
Måste bara...
...det var det sämsta skitsnacket jag hört om Mr.Cap... tror du på det själv?
Jag har hört mycket, men det tog nog priset
Det är vad jag har hört av en rekondare som jobbat både hos mr.cap och ditec Om det är sant eller inte, det är en annan fråga. Menade inget illa om mr. cap, skrev bara det jag grundade från en som jobbat med båda metoderna.
Det är nog vad man själv tycker om för lackbehandling, lite som att en del gillar Saab, medan andra gillar Volvo
Det är vad jag har hört av en rekondare som jobbat både hos mr.cap och ditec Om det är sant eller inte, det är en annan fråga. Menade inget illa om mr. cap, skrev bara det jag grundade från en som jobbat med båda metoderna.
Det är nog vad man själv tycker om för lackbehandling, lite som att en del gillar Saab, medan andra gillar Volvo
Smaken är som baken ... det vet ju alla
En sak ska man veta, att lyssna på och tro på folk som snackar, kommer inte att ge en något värdefult, utan mer ett leende på läpparna över hur mycket man kan få höra innan öronen trillar av
Det är vad jag har hört av en rekondare som jobbat både hos mr.cap och ditec Om det är sant eller inte, det är en annan fråga. Menade inget illa om mr. cap, skrev bara det jag grundade från en som jobbat med båda metoderna.
Det är nog vad man själv tycker om för lackbehandling, lite som att en del gillar Saab, medan andra gillar Volvo
Smaken är som baken ... det vet ju alla
En sak ska man veta, att lyssna på och tro på folk som snackar, kommer inte att ge en något värdefult, utan mer ett leende på läpparna över hur mycket man kan få höra innan öronen trillar av
Precis Har sett bilar som behandlats av både mr. cap och ditec. Vilken metod man än väljer av dom dyrare varianterna, så blir ju bilen väldigt fin oavsett. Man ska ju välja det som känns bäst för en själv. Att åka runt på några olika firmor som lackkonserverar och fråga lite och kanske se en bil som är klar är nog att föredra. Sen välja det man känner för mest