monno skrev:
Aha okok, ja är ju jämt prismässigt då, får kolla.

Mja blir typ 3dje gången jag får ta lös fjäderbenet i vinter så, tror de ska gå bra, det som jävlats är ju styrleden, konan sitter som ja.. fan helt enkelt:P Skulle ju byta den på höger sida när jag såg att de va nå allvarligt fel på vänster sida:P
Jo har haft klonkade ljud i min a, trodde att de va lagringen som du säger, men då visade det ju sig att det va muttern till dämparen som gängat lös sig, när vi drog åt den de va då de visade sig att de va en spricka i dämparbenet.. aja=)
Men mekonomen satsen, är det med mutter det? Å är det samma dimension på muttern som original?
Jaha okej ja då blir det ju kanske lättare med drivaxeln

min hade aldrig varit ur så den va besvärligare

ja det vet jag, vi hade ett specialverktyg på jobbet som gjorde det hela mycket enklare, det va 3 klor som man sätter på delen som går ut från fjäderbenet och en skruv längst ner som tryckte upp styrleden

Vad va det för fel på vä sida?

Oh shit

så då har du bytt stötdämparna fram redan

Vi hade ur dämparen igår och där va ingen spricka

men det konstiga är att den bara klonkar på ett enda ställe, om man vrider åt vänster är det tyst och hö ett varv på ratten så drar man den lite fram och tillbaka då klonkar det :S men när man fortsätter till höger klonkar det inte :S Det är ganska mysko

haha Men det känns i hela fjäderbenet när man känner uppe på det i motorrummet

men jag ska byta dämpare och fjädrar eftersom jag ska sänka bilen i sommar

så då tänkte jag att jag byter lagringen då

Men killen min ska försäkerhets skull kolla den idag vad det kan vara, eftersom jag inte har tid att kolla idag

Mutter och mutter men den ser nästan ut som den som du hittat på blocket. Jag köpte mina repsatser på autoexperten men det va för att jag fick rabatt där

Du menar den som man gängar ihop med den man svetsar fast på fjäderbenet? För den man svetsar dit går ju över själva undre delen på benet och gängorna ska ju gå i den.
http://autokatalogen.se/wls/hisingen/vi … dNo=286182Så här ser den ut på mekonomen också vet dock inte om det är samma märke. Vet att KGK är väldigt bra på just denna repsatsen