3430
Sök

Saab på fallrepet igen

Forummoderator
26 388 Inlägg
20 augusti 2011
#241
MrEricsson skrev:
M_Broberg skrev:
9000 är den första GM saaben, eller ja.. alfa fiat bla bla

Den sista riktiga saaben rullade av bandet 1993. Og900 är och kommer alltid förbi den bästa saaben (och är även den mest sålda.) En fiat med saab emblem, en opel med saab emblem.. Ja allt efter 1993 (jag vet att caben rullade av bandet i fnland 1994, anser inte att den är en riktig saab heller wink ) säger inte att 9000 är dåliga bilar, jättebra och sköna bilar, men någon äkta saab är det inte.

tivlar på den skulle vara bättre än den där aero turbo 6 xwd bla bla vad den nu hette igen.

sj klassar jag saab som B bilar helt klart oavsätt när de är byggda .
men de jag gillar med dom är att man får mkt bil för inga pengar alls om man gämför mot alla andra märken. en fräch saab turbo går ju tex för halva priset som en skrotig turbo volvo på 60 tusen mil.

Källa på det?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

One Man Clan
4 287 Inlägg
20 augusti 2011
#242
men snälla lägg ner denna tråden nu, saab har inte gått runt på länge å vi på gorg lär knappast kunna påverka de. 
dom höll inte tempot mot alla andra biltillverkare å förlorade kampen. dom kan inte vända de bara sådär, oavsett vem som betalar.


Forummoderator
26 388 Inlägg
20 augusti 2011
#243
Xuri skrev:
men snälla lägg ner denna tråden nu, saab har inte gått runt på länge å vi på gorg lär knappast kunna påverka de. 
dom höll inte tempot mot alla andra biltillverkare å förlorade kampen. dom kan inte vända de bara sådär, oavsett vem som betalar.

Varför lägga ner en tråd där vi kan diskutera om ämnet, som vuxna personer? Klart vi inte kan göra så mycket åt Saabs öde, men för oss som är allmänt intresserade av märket Saab och dess fordon, så är en tråd om ämnet, något att luta sig emot.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Rumpmas
3 860 Inlägg
20 augusti 2011
#244
Xuri skrev:
men snälla lägg ner denna tråden nu, saab har inte gått runt på länge å vi på gorg lär knappast kunna påverka de. 
dom höll inte tempot mot alla andra biltillverkare å förlorade kampen. dom kan inte vända de bara sådär, oavsett vem som betalar.

Varför är någon som uppenbart inte är intresserad av Saab utan håller sig till sina containervolvos inne och gnäller om en tråds existens? Gillar du inte tråden, läs den då för *** inte. Så jobbigt är det inte att bara hoppa över att klicka på den.
Senast redigerat av Andromeda (20 augusti 2011)


One Man Clan
4 287 Inlägg
20 augusti 2011
#245
AirOne skrev:
Xuri skrev:
men snälla lägg ner denna tråden nu, saab har inte gått runt på länge å vi på gorg lär knappast kunna påverka de. 
dom höll inte tempot mot alla andra biltillverkare å förlorade kampen. dom kan inte vända de bara sådär, oavsett vem som betalar.

Varför lägga ner en tråd där vi kan diskutera om ämnet, som vuxna personer? Klart vi inte kan göra så mycket åt Saabs öde, men för oss som är allmänt intresserade av märket Saab och dess fordon, så är en tråd om ämnet, något att luta sig emot.

de är endå bara bråk om vilket märke som är bäst eller vilken av saabs modeller som är bäst.de handlar inte om varför de gick i bitar eller hur dom kunde gjort de bättre. dvs inget som rör topic.


Forummoderator
26 388 Inlägg
20 augusti 2011
#246
Xuri skrev:
AirOne skrev:
Xuri skrev:
men snälla lägg ner denna tråden nu, saab har inte gått runt på länge å vi på gorg lär knappast kunna påverka de. 
dom höll inte tempot mot alla andra biltillverkare å förlorade kampen. dom kan inte vända de bara sådär, oavsett vem som betalar.

Varför lägga ner en tråd där vi kan diskutera om ämnet, som vuxna personer? Klart vi inte kan göra så mycket åt Saabs öde, men för oss som är allmänt intresserade av märket Saab och dess fordon, så är en tråd om ämnet, något att luta sig emot.

de är endå bara bråk om vilket märke som är bäst eller vilken av saabs modeller som är bäst.de handlar inte om varför de gick i bitar eller hur dom kunde gjort de bättre. dvs inget som rör topic.

Eh..jag tycker tråden har fungerat ganska bra hittills..är det nåt jag har missat?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

One Man Clan
4 287 Inlägg
20 augusti 2011
#247
Andromeda skrev:
Xuri skrev:
men snälla lägg ner denna tråden nu, saab har inte gått runt på länge å vi på gorg lär knappast kunna påverka de. 
dom höll inte tempot mot alla andra biltillverkare å förlorade kampen. dom kan inte vända de bara sådär, oavsett vem som betalar.

Varför är någon som uppenbart inte är intresserad av Saab utan håller sig till sina containervolvos inne och gnäller om en tråds existens? Gillar du inte tråden, läs den då för *** inte. Så jobbigt är det inte att bara hoppa över att klicka på den.

skrev jag vilken " sunkig skit " du kör eller på nått sätt sa något om dig?

Jag pratar om tråden över lag å inte om enstaka personer eller har gnällt vilket skit dittan elelr dattan är.
tycker du jag kör något sunkigt så skriv gärna nån kommentar på min sida istället för här.


Forummoderator
26 388 Inlägg
20 augusti 2011
#248
Xuri skrev:
Andromeda skrev:
Xuri skrev:
men snälla lägg ner denna tråden nu, saab har inte gått runt på länge å vi på gorg lär knappast kunna påverka de. 
dom höll inte tempot mot alla andra biltillverkare å förlorade kampen. dom kan inte vända de bara sådär, oavsett vem som betalar.

Varför är någon som uppenbart inte är intresserad av Saab utan håller sig till sina containervolvos inne och gnäller om en tråds existens? Gillar du inte tråden, läs den då för *** inte. Så jobbigt är det inte att bara hoppa över att klicka på den.

skrev jag vilken " sunkig skit " du kör eller på nått sätt sa något om dig?

Jag pratar om tråden över lag å inte om enstaka personer eller har gnällt vilket skit dittan elelr dattan är.
tycker du jag kör något sunkigt så skriv gärna nån kommentar på min sida istället för här.

Frågan är fortfarande - varför bryr du dig om trådens levnad över huvudtaget Xuri?
Kom med nåt konstruktivt, som uppdaterade länkar eller var med i diskussionen i stället. Det ger liksom så mycket mer än att bara sätta sig på tvären och skrika som ett barn..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

One Man Clan
4 287 Inlägg
20 augusti 2011
#249
AirOne skrev:
Xuri skrev:
Andromeda skrev:

Varför är någon som uppenbart inte är intresserad av Saab utan håller sig till sina containervolvos inne och gnäller om en tråds existens? Gillar du inte tråden, läs den då för *** inte. Så jobbigt är det inte att bara hoppa över att klicka på den.

skrev jag vilken " sunkig skit " du kör eller på nått sätt sa något om dig?

Jag pratar om tråden över lag å inte om enstaka personer eller har gnällt vilket skit dittan elelr dattan är.
tycker du jag kör något sunkigt så skriv gärna nån kommentar på min sida istället för här.

Frågan är fortfarande - varför bryr du dig om trådens levnad över huvudtaget Xuri?
Kom med nåt konstruktivt, som uppdaterade länkar eller var med i diskussionen i stället. Det ger liksom så mycket mer än att bara sätta sig på tvären och skrika som ett barn..

jag skrev tex att dom inte höll tempot mot andra billtillverkare. men de enda svaret jag fick var typ 2 påhopp..


4 299 Inlägg
20 augusti 2011
#250
M_Broberg skrev:
Andromeda skrev:
Jaha, och vad hade GM med Saab att göra när Saab 9000 utvecklades i början av 80-talet?

inget? däremot hade fiat-koncernen en hel del med det att göra, och jag sa inte att 9000 var en "opel" utan en "fiat". vidhåller fortfarande att det är en Riktigt bra bil. men det är ingen Riktig saab. om 9000 är en riktig saab är 9-5 det med.

Men då kan man ju inte skriva att 9000 var den första GM-Saaben?


Rumpmas
3 860 Inlägg
20 augusti 2011
#251
Xuri skrev:
AirOne skrev:
Xuri skrev:

skrev jag vilken " sunkig skit " du kör eller på nått sätt sa något om dig?

Jag pratar om tråden över lag å inte om enstaka personer eller har gnällt vilket skit dittan elelr dattan är.
tycker du jag kör något sunkigt så skriv gärna nån kommentar på min sida istället för här.

Frågan är fortfarande - varför bryr du dig om trådens levnad över huvudtaget Xuri?
Kom med nåt konstruktivt, som uppdaterade länkar eller var med i diskussionen i stället. Det ger liksom så mycket mer än att bara sätta sig på tvären och skrika som ett barn..

jag skrev tex att dom inte höll tempot mot andra billtillverkare. men de enda svaret jag fick var typ 2 påhopp..

Du skrev ordagrant "lägg ned tråden". Varför? För att den inte intresserar dig. Det är ju jäkligt tråkigt att inte alla trådar på forumet kan intressera dig, men det innebär inte nödvändigtvis att den inte intresserar någon annan.

Och jag kör en containersaab. Den är nästan lika fyrkantig som en 940 och minst lika mycket Svensson. Skulle aldrig falla mig in att kritisera någon annans bilval, jag ville bara se hur du reagerade om jag kritiserade Volvo litegrann. Du reagerade som förväntat. cool


Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
20 augusti 2011
#252
AirOne skrev:
MrEricsson skrev:
M_Broberg skrev:
9000 är den första GM saaben, eller ja.. alfa fiat bla bla

Den sista riktiga saaben rullade av bandet 1993. Og900 är och kommer alltid förbi den bästa saaben (och är även den mest sålda.) En fiat med saab emblem, en opel med saab emblem.. Ja allt efter 1993 (jag vet att caben rullade av bandet i fnland 1994, anser inte att den är en riktig saab heller wink ) säger inte att 9000 är dåliga bilar, jättebra och sköna bilar, men någon äkta saab är det inte.

tivlar på den skulle vara bättre än den där aero turbo 6 xwd bla bla vad den nu hette igen.

sj klassar jag saab som B bilar helt klart oavsätt när de är byggda .
men de jag gillar med dom är att man får mkt bil för inga pengar alls om man gämför mot alla andra märken. en fräch saab turbo går ju tex för halva priset som en skrotig turbo volvo på 60 tusen mil.

Källa på det?

nä men som exempel saab har alltid haft kasst andra hansvärde.

säg tex en saab 9000 turbo på 15-20 tusen mil går typ för 5-10 i helt ok skick. medans en 940 turbo som gått 35-50 ligger på 15-20 k i sämmre skick.

syns ju även skillnad på de nyare modellerna med. dock inte fabriks nya då ligger de ju ganska lika i pris.

så bara feel free och söka på blocket seru skillnaden. om du kan se skillnad på vad grejjer är värt som inte är satta överpriser på


Rumpmas
3 860 Inlägg
20 augusti 2011
#253
M_Broberg skrev:
MrEricsson skrev:
tivlar på den skulle vara bättre än den där aero turbo 6 xwd bla bla vad den nu hette igen.

Ah, du menar opel insignian? smile




som sagt, att säga GM saab är fel och jag får erkänna mitt misstag.

"GM saab" är mer korrekt, alltså inte en Riktig saab gjorde av saab utan en konstruktion på en bottenplatta som en större koncern har utvecklat.

Nu har jag inte kört Fiat Chroma, och inte heller den Lancia som också bygger på samma plattform, men något säger mig att man satsade lite mer då. Bland annat såg man till att chassit var byggt för alla motoralternativ. 9000 Aero går ju mycket stadigt och bra trots sina 225 pållar, Viggen gör det knappast.

Skillnaden ligger i att 9-5 och 9-3 inte utvecklades parallellt med sina Opelsyskon där chassit dimensionerades för Saab. ng900-chassit var ett gammalt Ascona-chassi från 80-talet som inte alls var anpassat för varken den tyngdpunktsfördelningen eller effekten. Man tog alltså ett underdimensionerat chassi från hyllan och meckade om det litegrann medan 9000-chassit visserligen var ett samarbete men där det från början dimensionerades för bilens och motorernas krav.


Rumpmas
3 860 Inlägg
20 augusti 2011
#254
MrEricsson skrev:
AirOne skrev:
MrEricsson skrev:

tivlar på den skulle vara bättre än den där aero turbo 6 xwd bla bla vad den nu hette igen.

sj klassar jag saab som B bilar helt klart oavsätt när de är byggda .
men de jag gillar med dom är att man får mkt bil för inga pengar alls om man gämför mot alla andra märken. en fräch saab turbo går ju tex för halva priset som en skrotig turbo volvo på 60 tusen mil.

Källa på det?

nä men som exempel saab har alltid haft kasst andra hansvärde.

säg tex en saab 9000 turbo på 15-20 tusen mil går typ för 5-10 i helt ok skick. medans en 940 turbo som gått 35-50 ligger på 15-20 k i sämmre skick.

syns ju även skillnad på de nyare modellerna med. dock inte fabriks nya då ligger de ju ganska lika i pris.

så bara feel free och söka på blocket seru skillnaden. om du kan se skillnad på vad grejjer är värt som inte är satta överpriser på

En del av skillnaden grundar sig tveklöst i att 940 fullturbo är en jäkligt ovanlig bil till salu konstigt nog i Volvons hemland. Man hittar ju bara en massa sugisar och några lättryckare. Ovanlig i kombination med att många vill ha drar upp priserna. De som vill ha kombi kan ju inte heller välja Saab 9000, så det ökar också efterfrågan på 945 i jämförelse.

Men av någon anledning jag inte fullt ut är kapabel att förstå har du rätt ändå. Volvo står sig fruktansvärt bra i pris. Jag kan faktiskt inte förstå varför. De är ofta sparsamt utrustade, och i förhållande till Saab 9000 har 940 låg effekt och hög bränsleförbrukning.


One Man Clan
4 287 Inlägg
20 augusti 2011
#255
Andromeda skrev:
Xuri skrev:
AirOne skrev:

Frågan är fortfarande - varför bryr du dig om trådens levnad över huvudtaget Xuri?
Kom med nåt konstruktivt, som uppdaterade länkar eller var med i diskussionen i stället. Det ger liksom så mycket mer än att bara sätta sig på tvären och skrika som ett barn..

jag skrev tex att dom inte höll tempot mot andra billtillverkare. men de enda svaret jag fick var typ 2 påhopp..

Du skrev ordagrant "lägg ned tråden". Varför? För att den inte intresserar dig. Det är ju jäkligt tråkigt att inte alla trådar på forumet kan intressera dig, men det innebär inte nödvändigtvis att den inte intresserar någon annan.

Och jag kör en containersaab. Den är nästan lika fyrkantig som en 940 och minst lika mycket Svensson. Skulle aldrig falla mig in att kritisera någon annans bilval, jag ville bara se hur du reagerade om jag kritiserade Volvo litegrann. Du reagerade som förväntat. cool

den intresserar mig men den bara babblas hit å dit om vad som är "saab å gm osv"

tror inte jag reagerade som du förväntat dig, du ville haft nått spydigt påhopp om att "du kör ju saabskit din jävel" jag tog de hela faktiskt med ett skratt å ifrågasatte dig bara. jag är inte den typske volvo slusken med snus under läppen å keps på sne med eddie i högtalarna   och slirar runt korvkiosen varje helg.


Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
20 augusti 2011
#256
Andromeda skrev:
MrEricsson skrev:
AirOne skrev:

Källa på det?

nä men som exempel saab har alltid haft kasst andra hansvärde.

säg tex en saab 9000 turbo på 15-20 tusen mil går typ för 5-10 i helt ok skick. medans en 940 turbo som gått 35-50 ligger på 15-20 k i sämmre skick.

syns ju även skillnad på de nyare modellerna med. dock inte fabriks nya då ligger de ju ganska lika i pris.

så bara feel free och söka på blocket seru skillnaden. om du kan se skillnad på vad grejjer är värt som inte är satta överpriser på

En del av skillnaden grundar sig tveklöst i att 940 fullturbo är en jäkligt ovanlig bil till salu konstigt nog i Volvons hemland. Man hittar ju bara en massa sugisar och några lättryckare. Ovanlig i kombination med att många vill ha drar upp priserna. De som vill ha kombi kan ju inte heller välja Saab 9000, så det ökar också efterfrågan på 945 i jämförelse.

Men av någon anledning jag inte fullt ut är kapabel att förstå har du rätt ändå. Volvo står sig fruktansvärt bra i pris. Jag kan faktiskt inte förstå varför. De är ofta sparsamt utrustade, och i förhållande till Saab 9000 har 940 låg effekt och hög bränsleförbrukning.

de roliga är ju att lätt tryckaren och fulltryckaren är mer lr mindre samma bil när de gäller volvo bara årsmodells skillnader och några små detaljer .


jo är ju de jag säger saabs låga inköps pris mer utrustning nyare årsmodeller för biligare pris en gammal sönder körd volvo.

gäller ju inte bara dessa gammla modeller är ju samma skilland om man tittar på de nyare bilarna med fast då rör sig ju inköps summan en aning högre.

så köper man saab får man mkt bil för inga pengar alls om man gämför med andra märken. som mitt exempel volvo


Forummoderator
26 388 Inlägg
21 augusti 2011
#257
MrEricsson skrev:
AirOne skrev:
MrEricsson skrev:

tivlar på den skulle vara bättre än den där aero turbo 6 xwd bla bla vad den nu hette igen.

sj klassar jag saab som B bilar helt klart oavsätt när de är byggda .
men de jag gillar med dom är att man får mkt bil för inga pengar alls om man gämför mot alla andra märken. en fräch saab turbo går ju tex för halva priset som en skrotig turbo volvo på 60 tusen mil.

Källa på det?

nä men som exempel saab har alltid haft kasst andra hansvärde.

säg tex en saab 9000 turbo på 15-20 tusen mil går typ för 5-10 i helt ok skick. medans en 940 turbo som gått 35-50 ligger på 15-20 k i sämmre skick.

syns ju även skillnad på de nyare modellerna med. dock inte fabriks nya då ligger de ju ganska lika i pris.

så bara feel free och söka på blocket seru skillnaden. om du kan se skillnad på vad grejjer är värt som inte är satta överpriser på

Och med detta menar du att Saab är bä...eh..vänta nu..du avskydde ju Volvo?
Hur får du det att gå ihop?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
21 augusti 2011
#258
M_Broberg skrev:
Andromeda skrev:
M_Broberg skrev:

Ah, du menar opel insignian? smile




som sagt, att säga GM saab är fel och jag får erkänna mitt misstag.

"GM saab" är mer korrekt, alltså inte en Riktig saab gjorde av saab utan en konstruktion på en bottenplatta som en större koncern har utvecklat.

Nu har jag inte kört Fiat Chroma, och inte heller den Lancia som också bygger på samma plattform, men något säger mig att man satsade lite mer då. Bland annat såg man till att chassit var byggt för alla motoralternativ. 9000 Aero går ju mycket stadigt och bra trots sina 225 pållar, Viggen gör det knappast.

Skillnaden ligger i att 9-5 och 9-3 inte utvecklades parallellt med sina Opelsyskon där chassit dimensionerades för Saab. ng900-chassit var ett gammalt Ascona-chassi från 80-talet som inte alls var anpassat för varken den tyngdpunktsfördelningen eller effekten. Man tog alltså ett underdimensionerat chassi från hyllan och meckade om det litegrann medan 9000-chassit visserligen var ett samarbete men där det från början dimensionerades för bilens och motorernas krav.

Som sagt; tänker inte hävda att 9000 är en dålig bil för det är den rakt inte
Men

Det är inte en riktig saab!

Spelar ingen roll hur du vrider o vänder på det, 9000 är fortfarande inte en riktig saab. Alfa 164 baserades även den på samma bottenplatta, lancian hade en Ferarri v6a (eller om det var fiaten) Ingen av bilarn är dålig på samma sätt som ng900

men det är fortfarande itne riktiga saabar - för guds skull kolla bara vart nötterna satte tändningslåset på 9000.

Tjallabais.

Nyvaken från ett migränanfall...

Lancian fanns faktiskt med en V8a från Ferrari. eller om det nu va Fiaten. Hurs som helt så har jag faktiskt skruvat både Fiat Chroma å SAAB 9000 å måste säga att det e hemskt mkt som skiljer dessa bilarna åt. Nog för att man skulle kunna ta ett par dörrar å flytta mellan bilana men det e nog fanimig allt med. Bakvagn/framvagn e helt olika å det finns inte ens en sportslig chans å byta delar mellan bilarna.

Jag tycker också og900 e en sjukt bra bil Men lets face it när den gick i graven 93 så va det ju ingen direkt konkurenskraftig bil längre. Tiden går framåt å bilar funkar tyvärr inte som modeller i över 20 år längre.

9000 va absoluit ingen dålig bil den heller där kan vi snacka om å va långt framme igentligen.STora riktigt bekväma bilar med stolar som jag än idag inte suttit i bättre (Ja Volvo V70n e nära men ändå inte riktigt lika bra å en 16 år nyare konstruktion)

å Vorschprung durch teknink som det snakkas om här. Där måste vi ändå ha med SAAB som har vart långt långt framme när det gäller teknik se bara på APC DI Motorstyrning osv osv. Visst dog det ut eftre att GM tog över se bara på SVC motorn som SAAB tog fram men GM stoppade hade fortfarande vart en konkurenskraftig motor idag.

Men kanske det e dags för ingengjörerna på SAAB å starta utvecklingsavdelning för hela bilindustrin å sälja sina uppfinningar till dom som betalar bäst. För bilmärket SAAB e nu mera dött finns inet som lyckas å få igång det nu igen inte en chans.

Jag snyftar en tår å tycker det e jättesynd men fakta e fakta

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Forummoderator
9 299 Inlägg
21 augusti 2011
#259
Andromeda skrev:
MrEricsson skrev:
AirOne skrev:

Källa på det?

nä men som exempel saab har alltid haft kasst andra hansvärde.

säg tex en saab 9000 turbo på 15-20 tusen mil går typ för 5-10 i helt ok skick. medans en 940 turbo som gått 35-50 ligger på 15-20 k i sämmre skick.

syns ju även skillnad på de nyare modellerna med. dock inte fabriks nya då ligger de ju ganska lika i pris.

så bara feel free och söka på blocket seru skillnaden. om du kan se skillnad på vad grejjer är värt som inte är satta överpriser på

En del av skillnaden grundar sig tveklöst i att 940 fullturbo är en jäkligt ovanlig bil till salu konstigt nog i Volvons hemland. Man hittar ju bara en massa sugisar och några lättryckare. Ovanlig i kombination med att många vill ha drar upp priserna. De som vill ha kombi kan ju inte heller välja Saab 9000, så det ökar också efterfrågan på 945 i jämförelse.

Men av någon anledning jag inte fullt ut är kapabel att förstå har du rätt ändå. Volvo står sig fruktansvärt bra i pris. Jag kan faktiskt inte förstå varför. De är ofta sparsamt utrustade, och i förhållande till Saab 9000 har 940 låg effekt och hög bränsleförbrukning.

Volvos värde varar?

Eller så är det så enkelt att Volvo har en mytisk levnad i detta land och att folk envisas med att inbilla sig att sagan stämmer och att det är det bästa man kan köpa för pengarna.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
21 augusti 2011
#260
AirOne skrev:
MrEricsson skrev:
AirOne skrev:

Källa på det?

nä men som exempel saab har alltid haft kasst andra hansvärde.

säg tex en saab 9000 turbo på 15-20 tusen mil går typ för 5-10 i helt ok skick. medans en 940 turbo som gått 35-50 ligger på 15-20 k i sämmre skick.

syns ju även skillnad på de nyare modellerna med. dock inte fabriks nya då ligger de ju ganska lika i pris.

så bara feel free och söka på blocket seru skillnaden. om du kan se skillnad på vad grejjer är värt som inte är satta överpriser på

Och med detta menar du att Saab är bä...eh..vänta nu..du avskydde ju Volvo?
Hur får du det att gå ihop?

Airone du har tydligen problem med läs förståelse så de skriker om de. tumbs upp for that
gämför man volvo och saab kommer ju alltid saab vara bättre så länge bilarna görs.
mer kraft i motorerna med tanke på motorstorleken.biligare än volvos motsvarigheter ,nyare årsmodeller lägremil.

sen ska man gämna föra med Bmw audi osv klart de är B kvalite . och de är till och med volvo gämfört mot bmw och audi oxå så.



Sök