2970
Sök

Köpa coilovers via Ebay, ngt att rekommendera? Ngn som köpt där?

90 Inlägg
1 april 2011
Trådstartare
Hejsan, som rubriken lyder så har jag tänkt att köpa coilovers till min nissan 200sx s13. Tittat lite på ebay och det finns stort urval av coilovers där samt billigare.
Min fråga är fall någon har beställt där och fall det är något att rekommendera? Väldigt tacksam för svar! smile

195 Inlägg
1 april 2011
Har en kompis som handlat rätt mycket på Ebay och det har funkat bra varje gång faktist.
Tyvärr så finns ju självklart chansen att man blir blåst men den chansen finns ju överallt nu för tiden.

2 924 Inlägg
1 april 2011
Det är ungefär som att fråga om någon kan rekommendera de TV-apparater som utannonseras på Pricerunner wink

Alltså på Ebay säljs allt från värdelösa skitprodukter till högkvalité produkter, från hela världen...

~ Life is short, have FUN! ~

90 Inlägg
1 april 2011
Trådstartare
peegee skrev:
Det är ungefär som att fråga om någon kan rekommendera de TV-apparater som utannonseras på Pricerunner wink

Alltså på Ebay säljs allt från värdelösa skitprodukter till högkvalité produkter, från hela världen...

Ville egentligen få fram frågan fall det överlag är bra och hyffsat "säkert" då jag själv aldrig köpt någonting där, vet en som beställt men inte fått allt, fast billiga grejer dock.

2 924 Inlägg
1 april 2011
st-i skrev:
peegee skrev:

Ville egentligen få fram frågan fall det överlag är bra och hyffsat "säkert" då jag själv aldrig köpt någonting där, vet en som beställt men inte fått allt, fast billiga grejer dock.

Det är så ootroligt mycket och varierande som säljs på Ebay, så den bedömingen går inte att göra...

Men jag skulle vilja påstå att det är princip samma saker som säljs där, som säljs hos svenska återförsäljare.

Märkesgrejjer är alltid det enda säkra annars får man se det som att man får vad man betalar för, om man det är okända prylar.

Jo, jag handlar mycket på Ebay, nästintill uteslutande nu förtiden beträffande biltillbehör

500 Inlägg
1 april 2011
Det säkraste är ju att handla av ett företag med bra omdömmen. Då är risken att bli blåst väldigt liten. Med privatpersoner vet man ju aldrig riktigt men använder man paypal är man hyffsat säker även där.

7 Inlägg
1 april 2011
Handlar bara på Ebay nu.. har beställt Milltek avgassytem, bilvårds produkter, sportluftsfilter mm, allthar funkat perfekt.. tar ca en vecka, sedan har du prylarna hemma, du kan även spåra paketen så du vet vart de befinner sig, större prylar, får du levererat fram till dörren :-) Det bästa är att det är så jävla billigt oxå, Det du skall kolla är sådet är en firma som säljer, (har aldrig köpt från privat person) Kolla omdömen, samt att du frågar vad frakten blir till Sverige! (Ett exempel är mina vindavvisare, skulle beställa dem från Dalhems, pris ca 850:- med frakt.. Från Ebay ca 350:- med frakt.. :-) Lycka till!

90 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
Tack för alla svar! Är inte jättehaj på vilka coilover märken som är bra. Men har hittat ett par som ska gå att sänka fullt tydligen.

http://cgi.ebay.com/Nissan-200SX-S13-Me … 588d4a1c00

Känns som dem är bra? Och utnämnd till top rated seller.

Tacksam för svar smile

Legitimerad idiot :)
59 Inlägg
2 april 2011
Viktigaste att tänka på när man handlar på ebay är att man får vad man betalar för!

Meister
6 763 Inlägg
2 april 2011
Megan racing är ganska stora i USA så de funkar nog rätt skapligt. Säljaren har 98,4% positiv feedback så det låter ju helt okej. Men du kan tänka på att du eventuellt får betala tull på grejorna med

500 Inlägg
2 april 2011
Med största sannolikhet åker du på moms och tull på det paketet då det skickas från USA. Så i slutändan blir det nog inte så mkt billigare än ett typ XYZ eller K-sport- sats härifrån Sverige.

424 Inlägg
2 april 2011
Jag har handlat fett på ebay just ang. div. bildelar etc..

Några tips jag kan ge dej:

1. Kolla säljarens omdöme utav köparna
2. Tänk på tullavgiften fr USA, kanske du kan deala till dej att de skickas som en "Low Value Gift"
3. Att köpa fr EU är billigare frakt så de kan komprimissa dom kanske lite högre priserna

Kan tillägga att jag aldrig blivit blåst el fått fel varor o massa krångel!
Har handlar fr USA, Japan, Tyskland och England mestadels, o lite fr Hong Kong
Kanske bara haft flax me de hehe smile
Senast redigerat av LiNx (2 april 2011)

59 Inlägg
2 april 2011
Pontus, gå in på ebay.co.uk ist smile det är den engelska sidan, mycket biligare frakt samt att man slipper tull!

90 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
Tackar så mkt för svaren tongue Ah vet det att USA så är chansen att det blir tullavgift hyffsat så stor. Ska titta den engelska sidan, inte ens kikat där tongue

Fall ngn har beg coilovers så är jag också intresserad.

2 924 Inlägg
2 april 2011
raketragnar skrev:
Viktigaste att tänka på när man handlar på ebay är att man får vad man betalar för!

Det där är en sanning med modifikation... för vissa prylar som man kan köpa hos svenska återförsäljare, kan man köpa genom Ebay till 1/3 av priset inkl frakt roll

59 Inlägg
3 april 2011
peegee skrev:
raketragnar skrev:

Det där är en sanning med modifikation... för vissa prylar som man kan köpa hos svenska återförsäljare, kan man köpa genom Ebay till 1/3 av priset inkl frakt roll

Jo men sen är ju allt överlag dyrare i sverige.. så prisbilden är ju helt annorlunda smile

500 Inlägg
3 april 2011
Hur får du det till 6500kr inkl frakt? Har du pratat med dem? För jag får det till 7138kr inkl frakt och sen kommer paypals påslag om du använder det.
XYZ-colivers får du för runt 8000kr här i sverige ju.

24 Inlägg
3 april 2011
st-i skrev:
http://cgi.ebay.co.uk/BC-Racing-Coilover-Nissan-200SX-A31-S13-89-94-Not-Tein-/230586760998?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35b00abf26

Dessa går att skicka till sverige, kostar 6500 ink frakt. Verkar riktigt schyssta, tror jag köper dessa!

Någon som har eller vet ngn som har likadana? smile

se till att skaffa paypal så du betalar säkert de är ett måste o de flesta seriösa firmor godtjänner paypal:) har själv köpt från ebay från tyskland beställde på torsdagen och paketet kom tis veckan därpå kolla gärna från tyskland med då de enligt mina erfarenheter har billigast frakt!

500 Inlägg
3 april 2011
Precis och 694 pund är 7138kr.
Paypal har sin egen valutakurs som är till fördel för dem. Så det tillkommer en del till.

90 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
Det var väl ett £ ? Vilket innebär EURO, och 695 £ blev 6500?

Sök