God kväll alla.
Blir både en glad och irriterande uppdatering.
Följande:
+ Fått grundat en hel del saker, ska givetvis riktas och så, men slipper samla på sig rost iallafall.
+ Bilen har blivit total blästrad igen, denna gång med glaskulor & på lång avstånd för att inte få plåten att slå sig.
- Mer skit under allting kom fram. (förardörr & v.bakskärm är rent åt helvete för att vara ärlig)
+ Behöver inte oroa mig för spackel eller bucklig plåt något mer.
- Pulverlackerings gubben har inte pulvrat mina grejer, så jag får vänta ett tag då.
Lite bilder så förstår ni!
Inlindade detaljer inför pulverlackeringen.
Kulblästrad & grundad front.
Kulblästrat ytterkanterna på bagageluckan, mestadels för att inte dra till sig rost, fick sig en grundfärg för att inte få mer blommor
ska riktas något!
Lite småtjafs också blästrat och fått sig en grund iallafall. blir och kolla över sen riktigt och göra det klart, sålänge det slipper rosta iallafall.
-||-
påväg från blästerhallen!
Motorrummet.. Ska donas lite till, men nu slipper jag all satans ytrost!
Ah! plåtrent..
en vacker och sällsynt vy!
Ett rent bagage..
En dörr, en väldigt orak dörr?
Hur fan kan man spackla upp en sådan dörr? Ah fy fan . tror jag spyr!Blir och byta, någon som har två friska dörrar i Skåne trakten som ska säljas?
Tagit runt rutan och upp på droplister, låter taket vara. vill inte ens röra där för jag vet inte hur många ton spackel där ligger.
ett friskt innertak iallafall!, ska moddas till något.
Princip all dämpningsmatta väck..
småfläckar som jag ska ta bort i ett senare tillfälle.
Andra sidan..
.... Rent
Ren plåt vs spackel.. blir en hel del jobb här jodå så att..
Lite plåtarbete återigen..
Dags för lite plåtarbete.
Sådär, då känns det som att jag kan börja om återigen.
Har gjort en del, men nu känns det som ruta ett igen. Jävla tur att jag fick blästrat ner allting totalt, tog tid och jäkla tråkigt och se saker och ting dyka upp. Ska bara få upp ångan igen och ta tag med plåtarbetet återigen.
Tänkte fråga någon som har satt på en 240 bakaxel på en amazon? Hur är det med kardantunneln med 240'ins kardan, får den plats i tunneln? Allting jag vill ha svar på.. Annars får jag bygga om kardantunneln också.
Ha en bra kväll!