Tjenare på er!
Tänkte starta en ny projektråd om den nyligen köpta volvo amazonen.
Sålde min volvo 745:a 16 ventilare i syfte med att skaffa mig en bensinsnål bil. Det var tanken iallafall
Spanade runt länge på blocket, och efter ett par läsningar och kikande på bilder så beslöt jag mig för att köra och titta på bilen som då fanns hos ägaren i Lund.
(Annonsbilden)
Bilen hade sina skönhetsfel, trotsallt så är det ingen ny bil iheller. Dock var den mycket bra skick långt över min förväntan, uppstarten av motorn och den ojämna tomgången från den trimmade motorn under huven gjorde inte saken bättre iheller.
så jag tog bilen som den stod, väl ute i det fria så fick den gå som aldrig förr!
Dagen efter tog jag upp bilen på farsans jobb och började kika runt efter rost och fel. (smutsig så in i helvete)
Nåväl, i min sökning hittade jag ett rosthål stor som en krona, samt lite begynnande. så glad var jag iallafall
Har nu bestämt mig för att göra en totalt renovering på amazonen. new/old clean custom stuk på den! Blank svart med mycket krom och detaljer! Mums !
Lite saker som är beställda som ligger där hemma och väntar!
Cragar Smoothie fälgar! 15" och 7" breda. Blir lite fränare än dem som sitter där just nu!
Nytt krom påväg hem. skulle ta mig en månad ungefär att få hem, men den som väntar på något gott väntar aldrig förlängre
Skärmar och huv (glasfiber)
Tackar Qvick82 för skärmar och huv!
Nya droppade speglar från stylingbutiken beställda
Strålkastare från en golf 2:a beställda, (klarglas med angeleyes) lite moddning så ska det nog kunna gå.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ska bli skönt och komma hem nu på torsdag och öppna alla goda paket som står där hemma och väntar!
Lite random bilder på bilen.
Även en Subaru älskare kan älska volvo
Låg bil eller lång ägare?
Allt för mig denna gången!
/ Ticco