3169
Sök

Avgassystem 2/5" lr 3" ? Saab 9-3 -03"

44 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Hej!

jag tänkte bygga om avgassystemet på min Saab 9-3 model år 2003.
Vill att den ska låta, låter de konstigt med 3" rör ifrån katten å bak, lr ska man köra med 2/5 som ljuddämpare hade jag tänkt bruka en Simons dämpare längst bak. bilen ska chippas inom kort med steg 2. så  man kanske ska köra på 3" ? kom gärna med förslag smile

Mvh Tobbe

120 Inlägg
6 april 2011
kör på 3 tum wink jag har 2,5 tum sen dubbla pipor bak, med steg 3 chip.. och de mullrar på. men jag föredrar nog 3 tum faktiskt.

Rösta gärna och kommentera :)

44 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Erik_92 skrev:
kör på 3 tum wink jag har 2,5 tum sen dubbla pipor bak, med steg 3 chip.. och de mullrar på. men jag föredrar nog 3 tum faktiskt.

ok smile jag tänkte jag kör med ett stort ändrör bak, de är skit snyggt med två, men jag stör mig på att alla nya bilar har dubbla nu sad det förstör de udda i det hela hmm lite sugen på att dra ut röret igenom ett hål i bak kjolen tongue

Fler får gärna komma med förslag å tips smile

120 Inlägg
6 april 2011
tycker inte de passar och dra pipan ut ur kjolen om den inte ser "räser" ut, sen ska de va lite kräm i oxå smile

3 860 Inlägg
6 april 2011
Ja håller nog med på 3"... Älskar ljudet ur mitt eget, gemförde med ferritas 2,5" men föll för JT !

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

44 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Erik_92 skrev:
tycker inte de passar och dra pipan ut ur kjolen om den inte ser "räser" ut, sen ska de va lite kräm i oxå smile

Power kommer väll då man har pengar för att bygga nå smile pluggar ju än, så man får ju inte nå pengar just sad

åkte ju på att köpa en värre koppling, då jag va in med bilen på Bilotrim i Umeå, hade 220 hk i den då, men kopplingen hängde inte med efter 3000 varv, ska byta den till påsk, sen blir de steg 2 å Aero snurra inom kort snart oxå hoppas jag big_smile

har du byggt eget med dubbel pipa ? lr har du köpt klart ? vad har du för motor i din 9-3 ?

120 Inlägg
6 april 2011
härligt wink hade jag chippat bilen idag så hade jag satt dit ett 3",

44 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
spokenratt skrev:
Ja håller nog med på 3"... Älskar ljudet ur mitt eget, gemförde med ferritas 2,5" men föll för JT !

ok smile är själv mest sugen på 3" smile tack för din åsikt wink Mvh Tobbe

120 Inlägg
6 april 2011
har den lilla 1.8t motorn chipet köpt från maptun och har även deras halvsats 2,5tum med dubbla ovala utblås wink har runt 235hk i den nu, ska snart bänka den hoppas jag så jag slipper tro vad jag har under huven tongue

44 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Erik_92 skrev:
härligt wink hade jag chippat bilen idag så hade jag satt dit ett 3",

vad har du byt lr gjort för få steg 3 vad kör du med för märke på chip ?  Mvh Tobbe

120 Inlägg
6 april 2011
bytt avgassystem halvsats, bytt spridare, annan mjukvara, sen sportluftfilter, som jag har bytt till öppet luftfilter från BSR wink

Sök