3403
Sök

Polisen skrev fel på boten, kan den bli ogiltig?

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
8 april 2011
Trådstartare
Blev skjuten med laser och skrev på boten men när jag kom hem så såg jag att polisen skrivit fel personnummer.
Nu några dagar senare så dimper detta brev ner i lådan hemma. Vad menas igentligen? Kan jag gå vidare med det här och boten blir ogiltig?
https://www1.garaget.org/gallery/images/71/70971/70971-18be877835ea3fa13d8467ca03605a8b_large.jpg
Senast redigerat av Ubbe83 (8 april 2011)

Svenska Subaru Imprezaklubben...

Forummoderator
9 299 Inlägg
8 april 2011
Som jag tolkar den finstilta texten så ifrågasätts inte botens giltighet? Det står ju något typ: Ovanstående fel kan komma att rättas om du inte motsätter dig det. Ja, det är ju inte så mycket du kan påverka det känns det som?

I övrigt: Du bör redigera din bild så polismannens namn försvinner, om inte annat för att du är en trevlig kille själv?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 212 Inlägg
8 april 2011
Ubbe83 skrev:
Blev skjuten med laser och skrev på boten men när jag kom hem så såg jag att polisen skrivit fel personnummer.
Nu några dagar senare så dimper detta brev ner i lådan hemma. Vad menas igentligen? Kan jag gå vidare med det här och boten blir ogiltig?
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

rättelse har gjorts:( enl lag.. acceptera det du gjort och gå vidare.

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
8 april 2011
Trådstartare
kenth66 skrev:

Ja jag har erkänt att jag färdats snabbare en högsta tillåtna hastighet och därmed accepterat mitt brott. Men fattar inte varför de skickade detta brev till mig om jag ändå inte kan göra något åt saken...

Svenska Subaru Imprezaklubben...

Saab älskare!
4 597 Inlägg
8 april 2011
Göra dig uppmärksam, efter som det stod fel personnr.

1 212 Inlägg
8 april 2011
Ubbe83 skrev:
kenth66 skrev:

Ja jag har erkänt att jag färdats snabbare en högsta tillåtna hastighet och därmed accepterat mitt brott. Men fattar inte varför de skickade detta brev till mig om jag ändå inte kan göra något åt saken...

roll om de inte skickat ut detta/ missat sin felskrivning och detta gått vidare i domslut hade du fått avskrivning av bot.. bara i en LOL i det hela så har jag fått 2000:- i bot när en polisbil ökade farten in i en rondell när jag redan var inne i den... stoppades femtio meter längre fram.. tror nog de retades på dekalen bak// GÖTEBORGS STREET RACING.. boten var att jag inte lämnade företräde...big_smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
8 april 2011
lol snutar... o grym dekal i bak!! big_smile big_smile

1 212 Inlägg
8 april 2011
Funkiee skrev:
lol snutar... o grym dekal i bak!! big_smile big_smile

vill säga att detta hände mitt i KÖPINGS centrum:/hmm

1 758 Inlägg
8 april 2011
Är nog ingen idé att försöka gå vidare med det där eftersom det är kontrollsiffran som är fel.
Hade de skrivit fel på någon av de andra siffrorna hade det ju blivit någon annans personnummer (eller ett som inte finns).
Fast du kan ju alltid ringa nån advokat och fråga! tongue

711 Inlägg
8 april 2011
Sen kanske du ska ta bort mer än sista siffran i ditt personnummer, resterande är allt som behövs för att räkna ut kontrollsiffran.

Sök