3906
Sök

-

Livsnjutare (ibland å på helgerna)
228 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
-
Senast redigerat av bybban (10 april 2011)

4x4 is tha shit!

451 Inlägg
9 april 2011
Jag vill, jag vill! smile
Skall jag torka dig i röven efter att du skitit också? big_smile

Seriöst, vad hade du väntat dig? Stackaren som trots allt går med på detta kommer bara att få skit av dig när det blir fel och maximalt ett tack om det blir rätt.

Sedan behöver man veta fler saker innan man kan göra en ritning. Exempel på detta är:
* Vad lyssnar du på för musik
* Vad vill du uppnå med anläggningen? (höga tal på en mätare, upplevt högt ljud, upplevt högt ljud utanför bilen, utseende, ljudkvalitet, röksignaler ur basporten, "coola" lampor som blinkar i takt etc. etc.)
*Vad driver du basarna med? (skitsteg, slutsteg som lämnar den effekt du söker endast om det får femtielva volt, slutsteg som faktiskt lämnar det det skall, slutsteg som faktiskt lämnar det det skall samt har kontroll på konrörelserna, kärnkraftsteg)

Hur skall vi veta hur du vill ha det?
Do some reserch and do it right. Du kan börja med att gå ut på DD Audio's hemsida och läsa vad de skriver om baslådor till deras basar. Därefter bör du inse att du har en snöbolls chans i helvetet att få till en optimal baslåda till din bil. Efter några tårar så är det dags att bläddra in på vad de rekommenderar för allround-baslådor och slutligen upptäcka att de har exempelritningar.

WOW! Vilken resa! Och allting började med:
http://lmgtfy.com/?q=Digital+Designs

Kan slutligen tillägga att du förmodligen köpt fel basar till ditt ändamål.
Du skulle satsat på basar som gör sig i så kallade bandpasslådor. Ex. på detta som jag vet har färdiga ritningar är JBL power 10-12"
Nu har jag därmed inte sagt att det inte går att sätta dina basar i en bandpasslåda, men jag tror* inte att de är digitalt designade för att spela i en sådan.

Mvh
Senast redigerat av Rigan (9 april 2011)

1 944 Inlägg
9 april 2011
nu har jag ritat en baslåda åt dig wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/44/43636/43636-a8e31f574cc9cca1e570a2647ecaa935.jpg

lol

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

451 Inlägg
9 april 2011
Herregud! lol
You just won the entire internet!
Senast redigerat av Rigan (9 april 2011)

1 944 Inlägg
9 april 2011
Rigan skrev:

Herregud! lol
You just won the internet!

cool

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Sök