2929
Sök

HJÄLP!! bärbar dator/laptop problem

10 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
Tjena smile

Jag har ett problem med min laptop det är en acer aspire 6935g. Jag har haft datorn ca 1-2 år då det har uppstått ett problem nu och skulle vilja få veta om man kan fixa det själv lr något sånt...
När jag t.ex ska köra ett spel som LFS (Life For Speed) Så kan jag köra riktigt bra i början (lagfritt) men senare efter ca 5-20 min så börja det lagga, grafiken rör sig i slowmotion och datorn börjar låta mer.. Jag är inte expert på datorer men det är grafikortet och typ fläktarna tror jag...

Hjälp mig snälla hmm köpte datorn för 10 tus och vill inte köpa en ny nu igen...

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
9 april 2011
Låter som om den går varm, troligen så är den igentäppt med damm, rengör den så kommer den troligtvis funka fint sen. Går att lämna in till återförsäljare för rengöring om du är osäker på hur du ska göra det själv.

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

10 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
TS_quattro skrev:
Låter som om den går varm, troligen så är den igentäppt med damm, rengör den så kommer den troligtvis funka fint sen. Går att lämna in till återförsäljare för rengöring om du är osäker på hur du ska göra det själv.

OK tack för svaret smile

351 Inlägg
9 april 2011
Skruva av plastkåpan vid fläkten så ska du se att det sitter en massa damm som fastnat i "utblåset" och förhindrar varmluft från att komma ut. Var med om samma grej med min gamla Acer efter ett par års användande i säng och knä smile

Edit: Men blås för tusan inte med tryckluft eller något in i fläktgallret! Då kommer du bara blåsa runt dammet i datorn och det vill vi ju inte.
Senast redigerat av LimpanS (9 april 2011)

10 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
LimpanS skrev:
Skruva av plastkåpan vid fläkten så ska du se att det sitter en massa damm som fastnat i "utblåset" och förhindrar varmluft från att komma ut. Var med om samma grej med min gamla Acer efter ett par års användande i säng och knä smile

Edit: Men blås för tusan inte med tryckluft eller något in i fläktgallret! Då kommer du bara blåsa runt dammet i datorn och det vill vi ju inte.

Okej big_smile Har redan tagit bort dammet men vet inte om jag tog bort allt då jag bara tog en trasa med superlite vatten och rensade mellan "fläckt strecken" Men om det inte hjälper nu så tar jag bort skruven som håll fast fläckten och drar ut den och rensar den riktigt om man nu ska rensa den så.. big_smile Tack för svaret

Sök