Har två snuthistorier. Observera att jag haft körkort sen september 2004
Första gången var jag och polarna och skulle grilla. Eftersom vi inte orkade bära grill, stolar osv så körde jag ner på cykelbanan och sen ut på gräsmattan där vi skulle vara. Då kommer cp-rycket i huvet och jag får för mig att dra i handbromsen på allmän gräsmatta. Wououou fan va roligt tänkte jag. Så gjorde jag det visst en gång till och nu råkade nån hundägare se mig och stirrade som bara fan. Tänkte inte mer på det och drog igång grillandet...nån timme senare kommer det två snutbilar åkandes på cykelbanan och då förstår man ju vad som ska hända. Eftersom jag var den enda med körkort så gick jag fram och erkände på en gång. Dom tyckte att jag var rätt osmidig och mindre intelligent. Eftersom det var höst sa dom att gräsmattan var i ett känsligt läge och att jag kanske behövde betala reparation av gräsmattan. Till sist sa polisen (en f.d simmare som väger ca 100kg och är typ 1,90 lång) att minsta lilla grej i fortsättningen dom hör om mig så åker jag dit för gräs incidenten också. Sen drog dom.
Chansen för nedanstående är nog 1 på 1000...
Andra gången jag pratade med "herr Blå" hade farsan skaffat sig en Audi S6 som gick fortare än vår förra bil. Självklart måste man ut och provköra lite och flasha för polarna. Erbjöd mig att skjutsa två polare till gymmet och bjuda på ett åk. Stampade gasen i botten på motorvägs-påfarten och axade upp till ca 150. Körde om alla bilar och var hur glad som helst. Svängde sedan av och körde på en 70-väg. Tittar upp i backspegeln och ser en svart saab några meter bakom. Svängde av till höger och tittade upp igen. Saaben fortfarande bakom. Svängde sedan till vänster och in på en mindre gata. Fortfarande bakom. Nu började jag bli lite nervös
När jag parkerar utanför gymmet och saaben ställer sig tätt bakom och "stänger in mig" svalde jag hårt och tittade på passagerarna. Nu var jag verkligen skraj. Så knackar en gubbe med svart skinnjacka på och håller upp polisbrickan mot rutan. Då var det nästan så man började böla
"Har du bråttom till träningen?" frågade han. Mm sa jag.
"Över 150km/h på E18 och över 100 på 70-vägen..."
Går bilen fort eller frågade han sen. Ja sa jag....sen blev det tyst och jag tittade upp i himlen och sa "Fan det här får ju inte hända. Vi köpte bilen idag". Den andra polisen sitter i saaben och kollar på mitt körkort när jag säger åt min kärring att du får väl köra hem då.
Men då helt plötsligt kommer ängeln från ovan!!!
"Här ta körkortet, vi måste dra!!!" säger polisen och ger mig kortet innan han springer till bilen igen och drar iväg med en jävla fart. Därefter tokgarvar mina polare och säger att jag har sån jävla tur.
Hur stor är chansen att dom måste dra på utryckning precis när dom håller i mitt körkort?! 1 på 1000 eller vad tror ni?