2894
Sök

Snut stories

711 Inlägg
12 juni 2005
Jag kan berätta om vad en bekant till mig varit med om...

Han och tjejen hans var ute och åkte på motorvägen i hans 325:a när en Saab i rätt så hög fart kör om honom, han säger till sin tjej, titta han vill tävla med mig. Det gör att han börjar elda på ordentligt, han hinner i kapp Saaben och kör om honom, men efter bara några minuter sätter Saaben på sirenerna och jo visst, det var civilpolis som han tävlade mot:) Det blev givetvis 1800:- i böter och utskällning!

Han har hittills inte berättat det för mig, det var hans tjej som berättade det nu sist vi festade tillsammans.smile

Otur;)

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle

2 122 Inlägg
12 juni 2005
Jag va fylle chaffis åt en polare i hans bil och när vi kommit fram till stället så säger ägaren han ska åka taklucka och ställer sig upp precis i nästa korsning så står det en bil och ni kan ju gissa vilka... tänkte bara jäklar hade ju bara haft körkortet i 5 dagar så de kan vara extra kinkiga då smile Polisen började klaga på att ja hade ansvar för att alla skulle sitta i bilen fastspända. då sa jag att ja inte kunde släppa ratten för att slita ner honom och polisen tykte att jag skulle släppa ratten och försöka dra ner personen istället för att hålla ögonen på vägen och medans vi pratade med polisen öppnade en av de som satt i baksätet och spydde på den andra polisens fötter när han tittade vilka som satt i baksätet. Polisen sa bara att vi skulle fixa hem personen som spydde.
Senast redigerat av Kirre (12 juni 2005)

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

2 122 Inlägg
12 juni 2005
dalmasens skrev:
Jag var fyllechaffis åt en polare, körde runt i hans peugeot i centrum. Körde mot snowboard backen och en bit på vägen där så vände jag och körde mot centrum igen. Sket i en stopplickt och tröck på lite på vägen. Sen såg jag i backspegeln någon som kom som ett skott i backspegeln sen börja han flasha med lysena och sen kom blå ljusen på. Shit tänkte jag nu förlorar jag kortet. Stanna till efter kanten och klev ur. Eftersom detta var i Arjeplog så känner alla alla och polisena vet vilka som äger vissa bilar och dom hade sett polarn askalas på puben sen såg dom bilen komma körandes så blev dom misstänksamma. De hade nämligen stått längre ner på vägen mot snowboard backen ovh såg min fina handbromsvändning. Så jag fick blåsa ganska kraftigt och sen var de lungt. Men jag var gode skakis efter det kan jag lova. big_smile

haha Centrum hahha finns de nått sånt i arjeplog de är ju en gata rakt igenom typ tongue hälsa swillo från mej smile

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

42 Inlägg
21 juni 2005
Trådstartare
_golf_ skrev:
kan inte moppepojkarna hålla sig till moppenet wink

De ska dom göra, men de e inte så lätt om man inte har nåb bra storie på 4 hjul

Snutjagis!!!!!

7 Inlägg
18 maj 2006
Var på väg hem efter en fotbolls match, åkte me en i laget hem. Han har en   Saab 95 som går riktigt fint är lite trimmad. I vilket fall det här en fin sommar kväll me nästan ingen trafik på E4 an så vi körde på, Vi ligger i ca 180 i höger filen helt dött på trafik just då. När vi kör där lite trötta efter matchen så säger han bara titta nu, i omkörnings filen kmr en jävla båge o bara susar förbi vi ligger fortfarande i 180. Det bara susar när han kör om iss, sen så ser man inte han mer han körde nog närmare 280+ det roliga va att det var en hel svart båge o föraren hade hel svart skin ställ o svart hjälm. Säger inte att det va han som ja tänker på när ja hör svart båge o svart ställ o en jävla fart. Men i vilket fall säkert 1 minut efter kmr 3 polis bilar, som tur va så han kompisen sakta ner skapligt, men dom var nog inte så intresserad av oss ivilket fall. Men va riktigt häftig o se han blåsa om oss där som ett jävla skott när vi ändå kör i 180. wink
Senast redigerat av Nikoz (18 maj 2006)

Knegare
302 Inlägg
18 maj 2006
Hade riktigt brottom upp till Norrtälje när polaren skulle ta studenten.
När jag fortfarande var i täby så ringer han och säger att jag kan ju inte ha långt kvar, fast jag hade precis börjat åka hemmifrån. Kände pressen och ville verkligen inte missa polarns student. Så ut på motorvägen och till en början körde jag inte överdrivet fort utan bara lite fortare än trafikrytmen sen gick det fortare och fortare, till slut va jag uppe runt 200Km/h och kör om en Nissan 200sx. Han trodde säkert att jag ville hålla på och dra mot honom men jag hade bara riktigt ont om tid. Efter en stund så ser jag en Saab som kändes misstänksam, jag släpper av och kommer upp brevid Saaben och kollar in i den, ser då att det är en civilbil. Lägger mig bakom honom och efter några sekunder sticker han iväg efter Nissan och jag följer me. Efter ett tag lägger han sig i höger fil i ca 90Km/h och jag kör om eftersom jag var övertygad om att det var 110Km/h.
När vi kommer in i Norrtälje säger polarn som va me att polisen har spärrat av vägen...
Då slår civilaren på blåljusen. Började nästan gråta då, va ju helt inställd på att lämna ifrån mig kortet då.

Vi stannar och polisen går först fram till mig och tjafsar om allt det där, tar mitt körkort och går vidare till han som körde Nissan...  Efter en stund kommer han tillbaka och berättar att om han ser mig kör fort lr ngt en gång till så...
Fick åka därifrån me körkortet i min ficka och utan böter! Heeelt sjuk asså, men skönt för mig!

Poon
Love the sound...

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
18 maj 2006
Jag var inte nära att bli av med kortet, med tanke på att jag övningkörde. Var då och körde med mina skola...låg på en 90 väg....men på den vägen ändras farten snabbt...dvs 90 till 70 på korta sträckor..dom plockade mig på vägen mellan 90 och 70 skylten...låg då i 75km/h. Blev inkallad...och tänkte....aaa fan..detta är inte bra.....men dom lät mig köra när dom såg min lärare(han känner nästan alla poliser i blekingen). Men polisen sa några ord innan jag körde: Håll farten så ska vi inte behöva ses igen. Man var lite rädd att något skulle hända där.

Allt för den där jävla hatten!

Muttley
18 maj 2006
blivit stoppad 9 gånger sen februari hehe..
den värsta gången var när de följde efter mig en hel mil och till slut sätter igång sirener och blåljusen utanför mitt hus. klockan 2 på natten smile och de kunde ju inte stänga av blåljusena när de skulle kolla mig heller så att alla grannar stod ju på balkongen och flinade åt mig..

237 Inlägg
18 maj 2006
Har 2 historier,,,

En gång när jag hade gamla Mercedes 190an och var på väg från skolan.
Skulle köra ut från en korsning till en 90 väg och tänkte att jag drar på som fan fastän där inte var några bilar i synhåll.
Klart när man är uppe i 100 och ska lägga i högre växel och tittar i backspeglen vem har man inte då bakom sig...Jo en blåvit bil med blinkande blåa lampor på taket. Kollade extra noga ner mot grillen på volvon eftersom det ska blinka rött och blått om man ska stanna och som tur va gjorde det inte det så det var bara in till sidan och vara trevlig. med tanke på att det var 10 dagar efter jag fått mitt körkort var man ganska skraj..

En annan uplevelse fick man när man fått nya bilen och tänkte pressa den lite. kommer efter träningen och ser en Audi TT i backspeglen som drar för bi mig i en jävla fart och jag hänger på som vanligt.. bara det att jag visste ju vart kontrollplatserna finns i området jag bor så jag sänkte lite grann och lät audin vinna för den gången. olötsligt kommer där en bil från ingenstans, det var mörkt ute så man så havljuset röra sig mot skogen, och vem kör inte förbi mig då jo farbror blå ca 500 meter framför mig ser jag audin stå stilla på en parkeringsplats med blåblinkande bil bakom.

[img]http://www.danasoft.com/sig/Danijel51558.jpg[/img]

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
18 maj 2006
fasen va goa historier!

Två ord räcker, SAAB knäcker

97 Inlägg
18 maj 2006
aa drar väll till men en av mina moppe historier då tongue , de va så att vi vär ett gäng som satt nere vid badet o grilla o pimpla nåra 3,5or osv, till slut fick alla nog o de var dags att åka hem , och jag som är i stort sett är nykterist ( dricker kanske 6 ggr på ett år ) vart nykter men proppmätt den kvällen så ja fick chansen att prova min polares ny trimmade reiju, så vi blåste på o låg väll i en 90-100 när vi möter snuten, så dom vände på en 5-öring o efter oss, vi kom in på en cykelbana där man kan "gena" över ån på en bro i skogen, smal liten bro, så vi flög upp på den o visste att polisen inte hade en suck, så vi stannade på andra sidan o kollade på dom o visade finger färdigheterna tongue min kompis vart skrajj o sprang in i skogen efter de o ja kaxig som vanligt hakade efter snuten,, körde ca 100-200 meter bakom dom tills dom märkte mig, jaa de va bara att vända o in i skogen igen tongue efter den kvällen sov man otroligt bra big_smile den ni wink

live your life as if everyday's gon be your last!!

sixten
252 Inlägg
19 maj 2006
blev av med körkortet samma dag som jag hämtade bilen... de var rätt snopet att bara få köra i 48 timmar efteråt och sedan pakera bilen i två månader innan man var ute å tuffade igen...

643 Inlägg
19 maj 2006
chimmy skrev:
aa drar väll till men en av mina moppe historier då tongue , de va så att vi vär ett gäng som satt nere vid badet o grilla o pimpla nåra 3,5or osv, till slut fick alla nog o de var dags att åka hem , och jag som är i stort sett är nykterist ( dricker kanske 6 ggr på ett år ) vart nykter men proppmätt den kvällen så ja fick chansen att prova min polares ny trimmade reiju, så vi blåste på o låg väll i en 90-100 när vi möter snuten, så dom vände på en 5-öring o efter oss, vi kom in på en cykelbana där man kan "gena" över ån på en bro i skogen, smal liten bro, så vi flög upp på den o visste att polisen inte hade en suck, så vi stannade på andra sidan o kollade på dom o visade finger färdigheterna tongue min kompis vart skrajj o sprang in i skogen efter de o ja kaxig som vanligt hakade efter snuten,, körde ca 100-200 meter bakom dom tills dom märkte mig, jaa de va bara att vända o in i skogen igen tongue efter den kvällen sov man otroligt bra big_smile den ni wink

har aldrig hört nå sämre tongue men det var så dåligt att man skrattar iaf HAHA.

643 Inlägg
19 maj 2006
lysen skrev:
jag hade en a-traktor som snutemn inte gillade.den va bara 2 växlad men gjorde ändå 100.så dom började jaga mej men jag körde bort dom..haha de va kul tyckte jag iaf

du körde ju säkert ifrån dom med din överladdade? kanske kompressormatade epa.  som gick hela 100!!!1

tror även fast du körde i stan så skulle dom hur än du gjorde kunna ligga jämsides med dig.

643 Inlägg
19 maj 2006
andreas_gbg_ skrev:
hehe, kom på en grej till. Hade precis köpt mig en motorcykel. Morgonen efter inköpet bar det iväg med en gång, lalla iväg i ca 120kmh på en 70väg som sedan gick över till 50väg, där efter krönet stod förståss polisen och hade kontroll som vanligt (inte en tanke på det idag:), jaja, tvärnita och körde in (hade INTE skett om jag kört en sporthoj:), där fick jag skäll direkt, sedan kom en polis till fram och skällde, nu hade du allt tur att han inte stod med lasern där du. Jag fick blåsa, inga problem, när jag sedan skulle köra iväg kom det fram 2poliser till och gnällde lite oså. jaja. Till mitt försvar kunde jag bara säga "men jag köpte den igårkväll, det klia lite i näven:D. Jaja!! sa dom, din gottegris. ta det nu lungt. pust, såg lappen flyga iväg där en stund.

Även en annan gång var det liknande fall, men då stod han men lasern, men han måste missat big_smile vinka iväg mig.

vad fan är det du säger? klia lite i näven?. . indirekt så erkänner du brottet vilket medför att dom kan slita ifrån dig ditt kort/lapp. . hade du däremot sagt att nja jag körde bara 50 så kan dom inte bevisa det MEN dom kan fortfarande fälla dig på vårdslöshet i trafik. . för dom ser ju skillnad på 150 å 50 lr?

Snabb =)
247 Inlägg
19 maj 2006
När jag var i moppe åldern hade en ny vespa med 70cc kitt på gick kanske 90-100 med ett jävla axx.
Så var det kiruna festivalen den helgen då allt hände var på väg hem med moppen låg typ i 70km kl 4-5 på natten ser ngt som flyger ovanför mig tänker inte desto mer på det så jag trycker på lite mer sen efter typ ngn minut ser jag blåljus långt bakom mig bara shiit tänkte jag och ger järnet iväg på en cykel väg så kollar jag upp igen och ser den där satans helikoptern ovanför mig försökte köra ifrån dom och polis bilen tog en annan väg sen helt plötsligt kommer en återvänds gränd fan vänder runt snabbt så kommer polis bilen rakt mot mig å jag tänker fan inte stanna tänkte jag och tröck järnet rakt mot dom och dom pallnitar och han som satt på passagerar sidan försökte smälla upp dörren på mig men jag lyckades undvika den sne kommer jag till några höghus och bestämmer mig för att köra in mopeden i ett typ vindskydd fast för cyklar smälde in den dit snabbt och försökte gömma mig men då ser ena polisen mig och jag börja kubba allt vad jag hade men hade inte så bra kondis så till slut satte jag mig ner på en gräsmatta så kom ena polisen baki mig slet tag i mig och var nära på att slå till mig men då kom den andra med bilen sen fick jag lämna ifrån mig nyckeln till mopeden och åka på förhör på polisstationen sen när allt var klart fick jag gå hem 4km inte fan skjutsade dom mig och jag fick hämta nyckeln dan efter fick absolut inte köra med moppen sen sa dom men vafan man har inte köpt grejjerna för att inte använda dom big_smile slutresultat = 3656kr i böter och lämpen indragen i 9månader :S att dom ids jaga en med hellikopter och bil i en kvart

sne har jag en liten tur grejj också chaffade åt en kompis hans lb reggade merca skulle hämta upp lite folk på en fest som hade urartat totalt slagsmål saker flög genom runtorna så när jag står och väntar kommer polisen går in dit sen kommer deom jag skulle skjutsa ut dom hoppar in baki gallret så kommer polisen just när dom hoppar in och frågar massa grejjer så dom får hoppa ut så jag bestämmer med kompisarna att dom ska gå till ett annat ställe så åker jag dit ser att en av civil bilarna åker efter mig svänger runt på lite småvägar så tillslut tycker jag att det inte ser ut som om dom inte är baki mig nå mer hämtar upp dom kommer kanske 1km sen ser jag dom dyka upp igen och dom blinkar till och jag stannar dom kommer och frågar mig massa grejjer alla andra hoppar ut och går iväg sen kommer den andra målade bilen dit också så står polisen och pratar med varandra ett tag sen kommer ena polisen med körkortet tillbaka och så går han till bilen och så sticker dom iväg bara big_smile fick ingenting lycko mig den ggn
Senast redigerat av enberg_187 (19 maj 2006)

Just real power no turbo shit =)

43 Inlägg
19 maj 2006
Saibot skrev:
blev stannad i höstas, med blåljus å hela skiten!

för att jag körde med dimljusen på... sen sa han att böterna va extra dyra för att saabs dimljus e så starka.. 800kr... wink

och snutjejen påstod att hon inte tyckte det va jag som va på körkortet...
jag börja nästan skratta, men då sa den manliga att det nog va jag på kortet...

vadå vi vill bara va jobbiga mot en stylad bil...

men men dom lät mig åka utan böter tillslut...

men inte fan hade dom jobbat sig om jag kört en orginal mazda lr nåt...

skulle varit mer än 800 i böter på tända dimljus
så djävla störigt när mer än 90% har fel inställning på dom

2 Inlägg
19 maj 2006
enberg_187 skrev:
När jag var i moppe åldern hade en ny vespa med 70cc kitt på gick kanske 90-100 med ett jävla axx.
Så var det kiruna festivalen den helgen då allt hände var på väg hem med moppen låg typ i 70km kl 4-5 på natten ser ngt som flyger ovanför mig tänker inte desto mer på det så jag trycker på lite mer sen efter typ ngn minut ser jag blåljus långt bakom mig bara shiit tänkte jag och ger järnet iväg på en cykel väg så kollar jag upp igen och ser den där satans helikoptern ovanför mig försökte köra ifrån dom och polis bilen tog en annan väg sen helt plötsligt kommer en återvänds gränd fan vänder runt snabbt så kommer polis bilen rakt mot mig å jag tänker fan inte stanna tänkte jag och tröck järnet rakt mot dom och dom pallnitar och han som satt på passagerar sidan försökte smälla upp dörren på mig men jag lyckades undvika den sne kommer jag till några höghus och bestämmer mig för att köra in mopeden i ett typ vindskydd fast för cyklar smälde in den dit snabbt och försökte gömma mig men då ser ena polisen mig och jag börja kubba allt vad jag hade men hade inte så bra kondis så till slut satte jag mig ner på en gräsmatta så kom ena polisen baki mig slet tag i mig och var nära på att slå till mig men då kom den andra med bilen sen fick jag lämna ifrån mig nyckeln till mopeden och åka på förhör på polisstationen sen när allt var klart fick jag gå hem 4km inte fan skjutsade dom mig och jag fick hämta nyckeln dan efter fick absolut inte köra med moppen sen sa dom men vafan man har inte köpt grejjerna för att inte använda dom big_smile slutresultat = 3656kr i böter och lämpen indragen i 9månader :S att dom ids jaga en med hellikopter och bil i en kvart

sne har jag en liten tur grejj också chaffade åt en kompis hans lb reggade merca skulle hämta upp lite folk på en fest som hade urartat totalt slagsmål saker flög genom runtorna så när jag står och väntar kommer polisen går in dit sen kommer deom jag skulle skjutsa ut dom hoppar in baki gallret så kommer polisen just när dom hoppar in och frågar massa grejjer så dom får hoppa ut så jag bestämmer med kompisarna att dom ska gå till ett annat ställe så åker jag dit ser att en av civil bilarna åker efter mig svänger runt på lite småvägar så tillslut tycker jag att det inte ser ut som om dom inte är baki mig nå mer hämtar upp dom kommer kanske 1km sen ser jag dom dyka upp igen och dom blinkar till och jag stannar dom kommer och frågar mig massa grejjer alla andra hoppar ut och går iväg sen kommer den andra målade bilen dit också så står polisen och pratar med varandra ett tag sen kommer ena polisen med körkortet tillbaka och så går han till bilen och så sticker dom iväg bara big_smile fick ingenting lycko mig den ggn

Andas!!

NissanMotorsport
19 maj 2006
Jag har den bästa storyn  vi åkte i min 740, jag hade ej fått körkort än.. så min kompis fick köra..vi var fyra stycken och vi skulle åka flera mil för att hämta en kompis, då påvägen när vi skulle åka blev vi stoppade, de vanliga.. "få se på körkortet..o.s.v" aa ingen fara, så vi körde vidare.. sen när vi hade hämtat polaren och vi va full bil.. så säger en i baksätet.. du, vi har en snutbil efter oss.. me släkta lysen.. föraren ba, eh nehe?.. sen dök den fina blåa lampan up bakom oss  haha.. sen stanna vi.. sen kom de två snutar ut ena ställde sig bakom dörren med pistolen riktad mot bilen.. och den andra i diket med pistol och skrek.. stäng av bilen och kasta ut nycklarna.. sen fick vi öppna dörrarna från utsidan och gå bakåt mot dom och lägga sig på mage med en pistol riktad mot huvudet.. mitt på vägen, sen frågade dom ut oss.. de gällde ett beväpnat rån i närheten och våran bil stämde in på flyktbilen.. (de va mitt i natten) .. men de va inte vi ;D haha.. fan va skraj man va.. pistolhot o grejjer ;D

1 163 Inlägg
19 maj 2006
740ForLife skrev:
Jag har den bästa storyn  vi åkte i min 740, jag hade ej fått körkort än.. så min kompis fick köra..vi var fyra stycken och vi skulle åka flera mil för att hämta en kompis, då påvägen när vi skulle åka blev vi stoppade, de vanliga.. "få se på körkortet..o.s.v" aa ingen fara, så vi körde vidare.. sen när vi hade hämtat polaren och vi va full bil.. så säger en i baksätet.. du, vi har en snutbil efter oss.. me släkta lysen.. föraren ba, eh nehe?.. sen dök den fina blåa lampan up bakom oss  haha.. sen stanna vi.. sen kom de två snutar ut ena ställde sig bakom dörren med pistolen riktad mot bilen.. och den andra i diket med pistol och skrek.. stäng av bilen och kasta ut nycklarna.. sen fick vi öppna dörrarna från utsidan och gå bakåt mot dom och lägga sig på mage med en pistol riktad mot huvudet.. mitt på vägen, sen frågade dom ut oss.. de gällde ett beväpnat rån i närheten och våran bil stämde in på flyktbilen.. (de va mitt i natten) .. men de va inte vi ;D haha.. fan va skraj man va.. pistolhot o grejjer ;D

Jesus, jag hade fan fått byta kalingar efter en sån sak! big_smile

Jag har klarat mig hyfsat, men kunde blitt av med kortet för nån månad sen.

Hade jobbat natt med att köra ut Aftonbladet i en C-korts regad merca buss, problemet var att de inte finns en fartspärr på den så skiten toppar 140km/h när den inte få gå över 90km/h.. tongue

Precis när jag kommer tillbaka till Varberg och ska till åkeriet så ser ja en liten gubbe som traskar ut i vägen och håller upp en sån där trevlig stopp skylt, FUCK är första tanken, hade stressat som satan den natten och flera ggr kört över 120km/h och att jag redan sitter med en Varning på körkortet efter en olycka + prövotid gjorde mig inte direkt mer lättad... hmm

Smugglar ur färdskrivar bladet fortare än fan när man väl stannat, skickar ner det bakom baslådan...
Polisen kommer gåendes med alkotestaren, vevar ner rutan och blåser + div små prat och trevlig som man är ger man gubben och hans kvinnliga kollega var sin tidning.

Han kollar lite snabbt lamporna fram och kommenterar lite snabbt att jag fortfarande har vinterdäcken på och säger sen: Det är nog första gången jag ser en merca skåpbil som är lastbils regad...
Jao, säger man, den är helt oki faktiskt men lite jobbigt att göra 27mil varje natt när bilen inte går fortare än 90km/h!
Kan jag förstå är hans svar, sen fick jag åka! big_smile

Räckte dom frågat om bladen så hade jag haft ca 2000kr i böter pga jag kört utan och inte hade med mig några från vare sig den veckan eller veckan innan.

Ibland är det bra att fjäska lite.. wink

Mvh joel

Sök