Hej.
först vill jag be om ursäkt om jag har skapat denna tråd i fel sektion.
nu till min fråga.
idag på väg till min sambos jobb, körde jag på en landsväg som hade hastighet på 80km/max.
det finns flertal upp/ner-förs backar i vägen där och jag har inte tagit denna väg på ca 6 månader nu.
så när jag körde upp för sista uppförsbacken, och kom till en "rak väg" efter ca 5-10 meter så fanns det en "fart hinder liknande" gupp eller vad man ska kalla det i vägen, ( markera att det är inte en farts hinder, finns inga skyltar, inget) det verkar mer som asfalten har tryckts ihop av marken eller något. ( som bilden)
hur som helst, jag hann absolut inte reagera på det och körde över det i ca 75-80 km/ och det small till ordentlig. när jag fick stop på bilen så märkte jag att avgasröret var sönder (från dämparen), det tickar till i motorn, bilen är slö och "drar mycket. " jämför med förut. obalans i däcken osv, och fläktramen föll av efter ca 100 meter när jag försökte köra bilen då jag stod väldig farligt ( blind syn för de som kom samma väg som jag ).
jag har salus ansvar, med hel försäkring + allt extra. jag har aldrig haft problem med något och däremot inte behövt och kontakta min försäkring. jag har hört nu lika olika åsikter när det gäller anmälan till försäkringen. att de höjer premier osv. eller att det täcker inte sånt.
har ni råkat ut för samma? vet ni vad som brukar gälla i såna situationer. täcker försäkring skador som uppkommit i såna situationer??? vore bra och veta lite innan jag kontaktar de.
tack i förehand.