2750
Sök

Alex projekt: Förfining utav BMW 120D M-sport. BMW PERFORMANCE. Coilovers äntligen monterade på bilen !!

OEM <3
6 957 Inlägg
7 maj 2011
Alex_M skrev:
Jag tror ja skiter i att ha någon projekttråd. Då alla verkar vara intresserade av volvo saab och japanskt på detta forum. Skittråkigt att ha en tråd när man inte får något gensvar på det man gör me bilen.

Välkommen i klubbben! Det var därför jag sluta uppdatera min, stendött..du vet man måste bygga widebodys med en jävla massa spackel och taskig fitment på hjulen, då jävlar är det liv big_smile (Ja, jag överdrev lite där..)

Jag stendiggar 1-serie, och du gör den förbannat bra får jag säga, gillar fälgarnas look med sån konkav look på dom, skitsnyggt, ner med den en 1 dm nu så är du hemma tongue

Festoning runt om och nya regplåtar utan S-logga så är det riktigt cleant!

Mvh Björk
Senast redigerat av Bjork (7 maj 2011)

OEM <3

564 Inlägg
7 maj 2011
Riktigt fin bil du har!
Jag hade också en sån tidigare, fast svart med M6-fälgar. smile Finns bild i mitt galleri.

Fortsätt uppdatera du. Alltid kul att kika på ettor. wink

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 maj 2011
Det blir förstås kanonbra, de fälgarna sitter som en smäck på den bilen och jag tyckte det flöt ihop bra med lacken. Silver mot silver gör att det inte sticker ut så mycket vilket är positivt i mina ögon åtminstone.

Sedan är det väl till trådarna med 100kg spackel folket som älskar att skriva kommentarer söker sig, men vi finns här i bakgrunden även om vi inte kommenterar varje grej! smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
7 maj 2011
Trådstartare
Jag får väl bemöda mig att fortsätta uppdatera tråden då smile dom verkliga tyskbilsälskarna tittar ju i den iaf smile

Kan berätta att jag har beställt en takvinge från bmw. ser lite ut som en csl ankstjärt fast mer avlång. kan nog blir bra smile

8-)

68 Inlägg
10 maj 2011
Blev ju skitsnyggt med de nya fälgarna!! Stilrent och snyggt! Precis som det ska vara smile

376 Inlägg
10 maj 2011
Får du hem vingen snart? Annars sjukt stilren kärra.

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
De va rätt lång leverans på vingen. ungefär en månad. rätt segt. men men. smile 

Coilovers är på G. så vet alla det. Så snart så ska den slammas ner i backen smile

8-)

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
Har fått lite nya bilder på bilen. Togs idag efter en liten tuktarrunda på rytternevägen. Därav att fälgarna är så svart av bromsdamm smile 

Coilovers kommer hem nästa vecka. K-sport vart det. Tror dom funkar rätt bra för det jag ska ha dom till smile

Bilder:

https://www1.garaget.org/archive/48/47940/243756/243756-2361820.jpg   

https://www1.garaget.org/archive/48/47940/243756/243756-2361819.jpg

Flugdödarn:

https://www1.garaget.org/archive/48/47940/243756/243756-2361821.jpg 

Det var allt för denna gång.

Uppdaterar när jag får hem coilovers och så. så ska ni få se lite meck bilder också smile

mvh

Alex

8-)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
31 maj 2011
Blir som sagt kanonsnyggt! Men undrar om det inte vore snyggt med något i navet av fälgen som bryter av, en BMW-märke kanske? Finns som klistermärken om inget annat, mät och åk till BMW så skall du se att det finns något som passar ungefär. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
31 maj 2011
Trådstartare
ska kolla med min reklam kille vad han kan göra. det borde gå att lösa iaf smile

8-)

OEM <3
6 957 Inlägg
31 maj 2011
K-sport coilsen kommer funka kalas, åker på D2or som är samma skit, och jag är väldigt nöjd smile

OEM <3

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
okej bra smile då vet man att det funkar iaf tongue

8-)

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
23 juni 2011
Trådstartare
Sådär va. har ÄNTLIGEN fått hem mina coilovers. Dessa kommer monteras imorgon. ska ta lite bilder imorgon när det monteras ! smile

8-)

6 Inlägg
23 juni 2011
aah! skynda ny med bilder, och montering smile

345 Inlägg
23 juni 2011
sådär ja nu har ja läst igenom hela tråden och måste säga att de där det blir bara såå awesome smile gillar när folk gör tyskt och OEM och man får ju inte glömma höjden på bilen heller wink sluta inte uppdatera finns för lite av den här sortens byggen allt är spackel, ljud, effekt och JDM tongue väntar med spänning på coil update tongue

Kolla gärna in mitt amazon projekt https://www.garaget.org/forum/viewtopic … 2#p4418122

-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
23 juni 2011
...såja , hade inte sett tråden men nu följer jag den också. Har själv några trådar , bla 3n e90 330 med nyligen monterat Performanceinsug. Kolla gärna , jag fortsättre kolla din tråd såklart...

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
23 juni 2011
Trådstartare
Alltså. Jag blir så trött på livet. Det är inte ens kul å montera coilovers på BÖG bmw smile jag tar det nästa vecka när mer tid finns smile

8-)

345 Inlägg
23 juni 2011
Alex_M skrev:
Alltså. Jag blir så trött på livet. Det är inte ens kul å montera coilovers på BÖG bmw smile jag tar det nästa vecka när mer tid finns smile

haha vad är det som klämmer nudå ? hmm

Kolla gärna in mitt amazon projekt https://www.garaget.org/forum/viewtopic … 2#p4418122

dARKiE
5 031 Inlägg
-sommar ska de va....
4 528 Inlägg
23 juni 2011
Alex_M skrev:

Absolut , först midommar sen mecka....

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

Sök