3151
Sök

Road trip genom "Sverige"

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
11 april 2011
Trådstartare
tjena jag  och  bruden  fick en kul ide vi tänkte köra på:P  en roadtrip  genom sverige eller nått..
vi ska kansek besöka elmia sen vet vi inte vars vi ska ta vägen och vilka vägar vi ska köra och vilket folk vi ska träffa:D haha.. kommer nog kör min bil en  Audi 100 avant -93 ja som ni ser på pressen..

vill gärna ha tips på  vägar,ställen osv kanske billiga boenden lr nått i den stilen .

bara pm lr skriva här

Muttley
11 april 2011
Unvik Europavägar, För de är inte så roliga om ni nu ska ha de som semester.
När ni ändå är i jönköping så runda skåne längs kusten och åk in på diverse platser. Du kan ha solnedgång på kullaberg och sådant med fjällan. Ja de finns massor.
Senast redigerat av tkd_rille (11 april 2011)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 april 2011
Vi får göra en rejäl service på din bil innan ni åker iväg smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
11 april 2011
Trådstartare
te_wik skrev:
Vi får göra en rejäl service på din bil innan ni åker iväg smile

Mvh Tommy

jo kanske de kanske tongue haha vxl-låds oljan borde nog bytas:P

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
11 april 2011
Trådstartare
tkd_rille skrev:
När ni ändå är i jönköping så runda skåne längs kusten och åk in på diverse platser. Du kan ha solnedgång på kullaberg och sådant med fjällan. Ja de finns massor.

tänkte en stop i umeå och sova kasnek  men  sen vete fan hatar då höga kusten bron som ini*******...
är väldigt höjd rädd så  finns de nån annan väg så man slipper den xD hahaha

259 Inlägg
12 april 2011
christofer_k skrev:
tkd_rille skrev:

tänkte en stop i umeå och sova kasnek  men  sen vete fan hatar då höga kusten bron som ini*******...
är väldigt höjd rädd så  finns de nån annan väg så man slipper den xD hahaha

hej du kan undvika högakustenbron om du viker av i övik mot sollefteå och sen från sollefteå mot sundsvall. är dock en omväg på säkert 10 mil tongue

mvh

53 Inlägg
12 april 2011
Skoj Skoj åk till gävle och besök furuviks parken ett hett tips tongue

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
12 april 2011
Sväng in i Hudiksvall mellan Sundsvall och Gävle och ta en glass och kolla på sjöbodarna big_smile

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
12 april 2011
Trådstartare
tal0n skrev:
Sväng in i Hudiksvall mellan Sundsvall och Gävle och ta en glass och kolla på sjöbodarna big_smile

de kanske man gör bara man får köpt en massa tabletter dör jag garnterar att jag får nog stanna 10gg eftervägen å skita om jag ärter glass:D haha

502 Inlägg
12 april 2011
Inte så kul med längre bilfärder med dagens bensinpris. Men lycka till och hoppas ni får det kul. smile

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
13 april 2011
christofer_k skrev:
tal0n skrev:

de kanske man gör bara man får köpt en massa tabletter dör jag garnterar att jag får nog stanna 10gg eftervägen å skita om jag ärter glass:D haha

Om du inte tål glass så har dom även hamburger å korv å sånt tongue

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
13 april 2011
Trådstartare
tal0n skrev:
christofer_k skrev:
tal0n skrev:

Om du inte tål glass så har dom även hamburger å korv å sånt tongue

senaste veckorna har jag fan  inte  fått i mig nått utan att de har kommit ut igen på under en timma big_smile  haha

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
13 april 2011
Trådstartare
nu är iaf  oljan bytt i växellådan,  fanns inte så mkt kvar i den tongue  tips på vad man ska ta med sig i  bilen ?
den har nu  rullat 43k  och  hårdkörd  3 år ~18k mil men mycke är ju bytt på den..  fundera på att dra med olja då den  dricker olja  typ 2 liter per tank. kanske nå verktyg om man  nu orkar  och ett reservhjul ?

Muttley
13 april 2011
Fixa en försäkring för bärgning eller hjälp ute på vägen Falck assistans heter de väl?. De kan vara användbara, en ja känner han fick soppatorsk på hojjen så han fick en dunk utkörd smile

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
13 april 2011
Trådstartare
tkd_rille skrev:
Fixa en försäkring för bärgning eller hjälp ute på vägen Falck assistans heter de väl?. De kan vara användbara, en ja känner han fick soppatorsk på hojjen så han fick en dunk utkörd smile

njaa de tror jag klarar mig utan  säkert nån jag känner som kan  ta en  roadtrip å hjälpa om de behövs:P haha
flesta är ju endå lediga under påskhelgen så tongue

skulle vara skönt att fara å träffa nytt folk eftervägen  så man har nå att göra än att bara köra:P

53 Inlägg
13 april 2011
Ta med dig spolarvätska ett jäkla mörker om den tar slut och du har typ 10-20 mil till nästa mack t.e.x..:S Och stormkök får du inte glömma + ärtsoppa tongue

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
13 april 2011
Trådstartare
Andex skrev:
Ta med dig spolarvätska ett jäkla mörker om den tar slut och du har typ 10-20 mil till nästa mack t.e.x..:S Och stormkök får du inte glömma + ärtsoppa tongue

haha jo spolar vätska ska jag hämta i helg   billigt å bra big_smile  nefyfan  hata ärtsoppa:P  de enda "maten"  jag skulle idas ta med mig  är nudlar om man skull  haft nånstans å  koka dom annars tonfisk  de går fan å klara sig på en vecka big_smile

53 Inlägg
14 april 2011
okay okay som sagt stormkök då har du allt stekpanna,kastrull o.s.v tongue tonfisk äger fett wink

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
14 april 2011
Trådstartare
Andex skrev:
okay okay som sagt stormkök då har du allt stekpanna,kastrull o.s.v tongue tonfisk äger fett wink

äh så pass fatti är man inte tongue behöver nog inte ta med mig nå mat tongue

Sök