Hej har en Saab 9000 2.3FTT, Felet är att den spikar/stryper nånting för den hackar med lite ladd.
När original mätaren går över till röda och "spikar" den, rycker kraftigt och måste släppa gasen. Har nyss bytt avgassystem till 3" helsats och upptäckt att 2 pinnbultar är av på grenröret(vilket bör leda till lägre ladd? om något). Annars har jag testat med att bytt Di kassett och rengjort/smörjt MV och det jag kan se så är alla vakuum slangar hel http://www.garaget.org/?car=228013
Mm får se om det blir nån skillnad när jag byter till original dump, annars blir det att kolla bränslet Sämsta att byta är bränslepumpen Kanske är filtret också.
Det är nog WG-klockan som är slut/kärvar för jag har ett GLT på 0.2-0.3bar Vilket är för lite då det ska vara minst 0.4-0.45, Så när högtrycket kommer ska detta störa.
är de orginal program? att du har för lågt glt ska inte göra så bilen misständer, du ska byta till NYA RÄTT tändstift. NGK BCPR7ES-11 och inget annat...
är de orginal program? att du har för lågt glt ska inte göra så bilen misständer, du ska byta till NYA RÄTT tändstift. NGK BCPR7ES-11 och inget annat...
Den rycker och det känns som den misständer kan inte kolla det tyvärr, Har NGK 7 stift tycker att dom ska tåla under 100 mil av 240 hästar? Får prova köpa nya stift men om du följer den saab tråden jag länak så kan du läsa allt om mitt problem