3435
Sök

Ta bort klistermärke i bakrutan?

33 Inlägg
1 augusti 2006
Trådstartare
Tjena!

Vill ta bort klistermärket som sitter i bakrutan på bilen min, men när jag bara dra bort den nu så blir det tejp-rester kvar på rutan.

Vet någon hur man får bort den utan resterna?

//Niklas

2 652 Inlägg
1 augusti 2006
jag tog T sprit . finns säkert något bättre men jag fick bort mitt

4 571 Inlägg
1 augusti 2006
Rakblad och fönterputs fungerade bra åt mig.

70 Inlägg
1 augusti 2006
bromsrengörning och gno

1 436 Inlägg
1 augusti 2006
Jag drog bort klistermärkena och pillade bort resterna med nageln och tummen. Sedan tog jag en typtrasa och lacknafta för att få bort klistret.

Gjorde det idag blev skitbra.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

volvoraggare
4 776 Inlägg
1 augusti 2006
finns nån grej på feltema som man kan ta bort klistermärken med men om det funkar på rutor vete fan annars så borde bensin vara bra det löser ju upp allt

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

36 Inlägg
1 augusti 2006
limtvätt, men då är t-röd lika bra fast billigare. eller så tar du en värmepistol och värmer upp märket så släpper limmet, ryck loss och torka av med t-röd.
Obs! du ska inte värma så mycket att klisketmärket smälter
Senast redigerat av Nicklasson (1 augusti 2006)

Det spelar ingen roll hur man trimmar en bil, sitter skit bakom ratten kan till och med en Saab dra vilket "vrålåk" som helst

33 Inlägg
1 augusti 2006
Trådstartare
ok, härliga tips....jag provar T-röd

Thx big_smile

//Niklas

LillNaisarn
1 augusti 2006
rakblad brukar funka kalas fint,

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
1 augusti 2006
biltemas limbortagning (som luktar citron) funkar klockrent, tinner funkar också liksom t-röd

lundwall
2 augusti 2006
Jag har hittat något hær på jobbet i Nordnorge som tar brot precis allt. "Gasket Cleaner" heter det och ær en sprayburk. Tyværr kommer jag inte ihåg tillverkarnamnet. Grym produkt, luktar gott med smile

132 Inlägg
2 augusti 2006
förtunningsmedel brukar lätt ta bort det

Probe Custom Construction
http://www.garaget.org/_Putteliten_

Sök