Bilen han bli klar tills 3maj
igår natt vid 2 tiden tog man sig en provtur. Dock har inte allting fungerat som det ska.... Bilen skruvades ihop helt och det blev dax för provkörning. Körde ut mot frösön och kom inte särskillt långt innan det kändes som den inte orka som den skulle. När jag testa trycka på lite över bron kändes den trött vid 3000 varv.... kom en bit till innan bilen dog och vi fick ringa efter bogseringshjälp. Så där lagomt kul 2 på natten dagen innan bilen ska vara klar.
Kommer hem och puttar in den i garaget igen och ser att vi missat en jordkabel till generatorn i all stress. Skruvar på den och tar en booster och bilen startar. Tar en provtur till och bilen funkar som den ska. Tog oss sväng in på Raggarn vid 3 tiden och tog oss en korv också.
Sen idag morse körde jag ut bilen ur garaget och blåste av den med högtryckstvätten både själva utsidan och i motorutrymmet. Bilen startar och jag kör upp den till skolan. Sen när "utsällningen" är klar och det är dags att fara hem, problem. Bilen hoppar igång men var tjurig och dog. Sen starta den inte igen.
Så nu puttades bilen in i garaget igen och hoppas man får till det innan springmeet så man kan vara ut å köra lite ( 19maj). Men det lilla man han köra var roligt. Roligt och visa upp vad man gjort på skolan också. Tyvärr blev det strul med leverans av mina däck till 17"arna och fick köra dit med dom breddade plåtisarna..... Ljudet av avgassystemet blev rätt grett iallafall. Låter inte så mycket om man glider, men om man trycker på så vrålar de lite
Får Tacka min svåger Johan för bra hjälp varje kväll de senaste två veckorna, annars hade jag aldrig hunnit. Stort tack till han!
//Erik