Tråd från 2017 /ModHej allihopa!
Jag är nybörjare och behöver lite råd när det gäller audi.
Audin jag äger nu är en A6-a 2.4 V6 136hk med årsmodellen 2000. Jag har äger den i lite mer än ett år nu. Det är min första bil och jag är väldigt nöjd med den. Men jag har börjat kolla på A5 (begagnad då). Jag gillar verkligen bilens design och utseende. Men vilka är nackdelarna med bilen? Självklart så finns det nackdelar med alla bilar, men finns det saker man ska se upp för och saker som man kan undvika?
Jag har läst lite på olika sidor och det är många som säger att 2.7 tdi, 3.0 tdi och 3.2 tfsi motorerna är dem pålitligaste, är det sant?
Jag har även kollat på förbrukningen på dessa modeller, självklart så stämmer det inte helt in i verkligheten, men vad ligger förbrukningen på vid dessa modeller ungefär? Om vi tar årsmodellerna mellan 2007-2011.
Jag har tänkt på 2.0 tfsi 211hk men där har folk påpekat att chansen ökar väldigt mycket angående hög oljeförbrukning, stämmer det?
Jag åker ungefär 1200 mil om året då jag studerar på heltid, jobbar deltid och kan åka kommunalt. Ibland tar jag bilen till skolan.
Hoppas att folk orkar lägga ner tid på att ge mig lite råd.
Tack på förhand!
Jag ordnade din rubrik lite. Tänk på att skriva en tydligare rubrik framöver.
Mvh mod.